24 Mart 2012 Cumartesi

TAVUKLU MANTARLI BEŞAMELLİ BÖREK

Bugün çok uzun zamandır görüşmediğimiz önceleri Ankaralı üç yıldır da İstanbullu olan akrabam Yavuz ve eşi Şehriban evimize konuk oldular. Onlar için hazırladığım çay sofrasında mevsimi de gözönünde bulundurarak lezzetli ama hafif yiyecekler olsun istedim. Pastayı ise çocuklarını düşünerek yapmıştım ama onların dersane ve başka programları olduğundan gelemeseler de haklarını paketleyip göndermenin huzurunu yaşadım.

Bu börek, mantarı hiç yemeyen oğlumun bile severek yediği bir çeşit. Uzun zamandır yapmadığımı farkedince bugünün tuzlularından biri oldular.
Birkaç malzemenin ayrı ayrı pişirilmesinden dolayı biraz zaman alsa da verilen emekleri boşa çıkarmayan özellikle sıcakken yendiğinde çok lezzetli bir börek.
Lafı uzatmadan tarife geçeyim.

Malzemeler

1) 3 adet yufka
2) 250 gr. tavuk eti
3) 250 gr. mantar
4) 1 kuru soğan
5) 3 kaşık zeytinyağı
6) 1 su bardağı kaşar peyniri
7) Böreklerin üzerine sürmek için bir yumurta sarısı

Beşamel sos için

1) 1,5 çorba kaşığı un
2) 3 çorba kaşığı tereyağ
3) 1,5 bardak soğuk süt
4) 1/2 bardak tavuk suyu
5) Tuz, karabiber ve yarım çay kaşığı rendelenmiş muskat

1) Tavuk eti küçük parçalara bölünür ve haşlanır.
2) Orta boy bir tavaya yağ konur ve yemeklik doğranmış soğan hafif pembeleştirilir. Pembeleşen soğanlara küçük parçalara doğranmış mantar ilave edilip harlı ateşte birkaç dakika sotelenir.Tuzu ve karabiberi eklenip ocak kapatılır.
3) Beşamel sos için; bir tavada yağ eritilir ve un eklenerek unun kokusu çıkana kadar kavrulur.
Soğuk süt ve tavuk suyu ilave edilip bir telle karıştırılarak pişirilir. Göz göz olmaya başlayınca tuz, karabiber, muskat eklenir ve ocak kapatılır.Hazırlanan malzemeler ılınınca rendelenmiş kaşar peyniri de eklenip hepsi birlikte karıştırılır.
4) Bir yufka tezgaha serilir ve sekiz parça olacak şekilde kesilerek üçgenler oluşturulur.
5) Yufkanın geniş kısmına iç malzemeden 2 kaşık konur ve sigara böreği gibi sarılır. Burada dikkat edilmesi gereken husus üçgenlerin kenarlarının içe çokça katlanmasıdır. Çünkü iyi kapatılmayan böreklerin içinden sıcaklıkla eriyen kaşar peynirinin akma olasılığı çok yüksek.
6) Hazırlanan börekler yağlanmış fırın tepsisine dizilir, üzerine 2 kaşık yağ konmuş olan yumurtalı karışım sürülür.Çörekotu veya susam serpilip önceden ısınmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
Ben yağ konusunda oldukça cimri davrandığım için (sağlık nedenlerinden ötürü) börekler biraz kuru görünebilir ama sıcakken yendiğinde bu fark edilmiyor. Ancak soğuduklarında kuruluğu anlaşılıyor.

Salata olarak da uzun zamandır yapmayı planladığım kuru Meksika fasulyelerini haşlayarak piyaz hazırladım. Geceden ıslattığım fasulyeleri 30 dakika düdüklü tencerede haşladım. Taze soğan, maydonoz, kornişon turşu, mısır ve kırmızı biberden oluşan malzemelerle karıştırdım. Sosunda kullandığım tahin, salataya ayrı bir lezzet vermişti. 1 limonun suyu, 3 çorba kaşığı zeytinyağı ve 2 çorba kaşığı tahini bir kapta çırpıp üzerine gezdirdim. Servisten yarım saat önce sosladığınızda çok daha güzel oluyor.
Bu da bizim evin klasiği olan karaorman pastası. Tarif sevgili Zinnur'un. Kenarlarını farklı bir makaron çalışması olan pembe çiçeklilerle süsledim. Dolgu kreması yetişmediğinden öyle bir kenarda beklemelerine gönlüm razı olmadığı için bu halleriyle pastada yer aldılar.

Güzel bir hafta sonu dileklerimle, herkese afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Canım mutlu pazarlar misafirlerin
    çok şanslıymış hepsi harika elleri
    ne sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Canım tabii ki yardımcı olurum bloğunda kumanda paneli ayarlar sekme
    sinden yorumlar bölümünü seç Alt ta
    rafta yorum denetleme der her zamanı işaretle mail adresini alttaki kutucuğa yaz kaydet bundan sonra sana kim yorum yazarsa sen onaylamadan yayına alınmaz sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Işılcm, ikramlarının hepsi çok güzel görünüyor.
    Börek, şimdiye kadar beşemelli hiç yapmadım ama kalabalık sofralar için mükemmel bir ara ikramı olur.
    Salata çok güzel... Tahini soslarda bende kullanıyorum, çok yakışıyor.
    Kara orman ise yanındaki makaronlarla bir harika, lezzetide onunla yarışıyordur.
    Ellerine sağlık, canım. Yiyenlere de afiyet olsun.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. amaaa ben diyetteeyimm kii:(((çokk güzellerrrrr

    YanıtlaSil
  5. Canım bu şekilde yorumlar sen onayla
    madan yayınlanmaz ve mail adresine düşer.Ben bu şekilde kullanıyorum en sağlıklısı bu sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ablammm yaaa,
    sizleri şimdiden özledim, şubat tatili yetmedi bana anlamadım.... ama ben senin yemeklerini de çokkk özledimm... Bi de koymuşsun böyle mantarlı börek bi de kara orman pastası :( snf snffff

    Geçen hafta 40 civarı öğrencimin rol aldığı Çanakkale Şehitlerini Anma Programı vardı. Zorlu bir çalışmanın sonunda şiirlerle, piyeslerle, dualarla kutladık. Ben de onlara ödül olarak, o öğrencilerim için, burdaki ATF derneğinde, sevgili hamarat Gülhanım, Fadime ve 2-3 anneye lahmacun ve krep yaptırdım. Sağolsunlar canla başla yaptılar. Öğlen okuldan derneğin lokaline gelip de, içeri girer grimez öyle annem kokuyorduki...Dedim de zaten : Burası annemin mutfağı gibi kokuyor diye. Son yıllarda yediğim en lezzetli lahmacundu

    Hemen aklıma sizler geliverdiniz. Hani okuldan gelirsin de annenin, ablanın evi mutfağı, buram buram mis gibi lezzetler kokar ya... İşte ben de senin annemin o mis gibi kokan yemeklerini 5 çayını özlemişim. Onu yaşadım dün. Şimdi de burda yaptıklarını görünce , yemeklerinin lezzetine olan özlemim daha da arttı.

    Bizim ailenin her ferdi öylesine lezzzetli yemekler yaparki, onların yanında yemek yapasınız hiç gelmez.
    Zaten benim mutfağım hiç öyle hamur işi, tatlı ya da lezzetli yemek kokmaz :( Tekne kazıntısı ben sadece yemeyi tercih ederim.

    Neyse , şimdilik fotoğraflarla yetinip iç çekeceğiz
    Canım ablam sen yapmaya devam et biz de kilo almaya :))

    Fransadan kucak dolusu sevgiler öpücüklerrrr
    Kardeşin Zuhal Tekne Kazıntısı :)

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden güzel ve iştah açıcı görünüyor.Daha ne olsun her lezzet var.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. 28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında

    http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...

    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...

    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)

    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp

    http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)

    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  9. Ablam,
    Nefis bir börek yanında da bir o kadar güzel salata ve pasta. Ellerine sağlık. Eskiden bir aradayken pazar 5 çaylarını ne çok yapardık. Senin ellerinden çıkan o güzel lezzetli pasta ve börekleri yemek çok keyifli olurdu. Birden gözümde tüttü o günler.Şanslı misafirlerine afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  10. Işıl Ablacığım bende denemiştim bu pastayı. Gerçekten çok leziz. Ama merak ettim, o makaronlara çiçek şeklini nasıl verdin? Ben bir keresinde kalpli yapmaya çalışmıştım da olmamıştı :-((

    YanıtlaSil
  11. Yeşim'cim, önce yorumuna hemen cevap yazamadığım için çok özür dilerim. Bu aralar pc başına pek oturamıyorumda. Bu krema bana Gürcistan'dan gelmişti yani Rus kreması. Aynı krema Azerbaycan'da da milkmaid diye satılıyor. Tadı çok güzel, ben, krema, şeker ve krema sertleştiricisinin çırpılmış haline biraz benzettim. Bazı pazarlarda Rusların getirip sattığı gıda maddelerinin yanında gördüm. (Bakırköy, cumartesi pazarı) Umarım yardımcı olmuşumdur. Pastadaki makaronlar harika olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM ÇOK HOŞ BLOG ELLERİNE SAĞLIK BANA DA BEKLERİM..

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe