19 Mart 2010 Cuma

TUZLU BİSCOTTİ ÇEŞİTLERİ

Geçtiğimiz hafta umreye yolculadığımız anneme yolluk olarak bayatlamadan uzun süre dayanabilen az yağlı hafif bisküvi ve kurabiye arayışlarındaydım. En altta gördüğünüz tatlı biscottileri yaptıktan sonra bir de tuzlu ne yapabilirim düşünceleriyle zihnim meşgulken sevgili Münevver (Nane Limon) imdadıma yetişti. Neden tuzlusunu yapmıyorsun, benim deneyip beğendiğim bir tarif var deyince çok sevindim. Ah! Münevverciğim, bloğunu güncellememene hala daha nasıl üzülüyorum.Gelişen yakınlaşma ve dostluğumuzdan ötürü ben senin mutfak deneyimlerinden çok faydalanıyorum, ama bundan mahrum olan diğer arkadaşlarım için de üzülüyorum. Ben birgün tekrar yazmaya başlayacağın, bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşacağın günün umudunu taşıyorum.
İlk tuzlu biscottiler Münevverciğimin önerdiği Canelle et Vanille'nin bloğunda paylaştıklarının aynısı. Parmesanlı, biberiyeli bisküviler. Yaptığım gün o kadar beğenildi ki neredeyse annemin yanına koymak için bile kalmayacaktı.
İkinci fotoğraf ve altındakiler daha sonra biraz daha çeşitlendirip farklı lezzetler yakalamak amacıyla hamur tarifine sadık kalıp, ilave olarak kurutulmuş domates parçaları ve ceviz ekleyerek yaptığım benim denemem.
Hamur malzemeleri aynı olduğu için ilk yaptığım parmesanlı ve biberiyelinin tarifini yazıyorum.
Siz de kendi beğendiğiniz malzemeleri ekleyip ya da çıkararak yeni tarifler oluşturabilirsiniz.
Malzemeler Amerikan cup ve kaşık ölçüleriyle verildiği için ben de o şekilde yaptım.
Malzemeler
1) 1 3/4 bardak un
2)1/2 tatlı kaşığı tuz
3) 1/4 tatlı kaşığı karabiber
4) 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
5) 2 dal doğranmış taze biberiye
6) 3,5 çorba kaşığı parmesan peyniri
7) 2 adet yumurta
8) 3 çorba kaşığı eritilmiş tereyağ
Yapılışı
1) Fırını 175 derecede ısıtmaya başlayın.
2) İlk altı malzemeyi rondoya koyup rondoyu kısa süre çalıştırın.
3) Eritilmiş ve ılınmış olan yağın içine iki yumurtayı ekleyip çatalla hafif çırpın ve unlu karışıma ekleyin.
4) Hamur bulgurumsu bir görünüm alana kadar rondoyu çalıştırın.
5) Hamuru bir yoğurma kabına alıp elinizle biraz yoğurup bütünleşmesini sağlayın.
6) İki parçaya ayırdığınız hamuru rulo haline getirip yağlı kağıt döşenmiş tepsiye yerleştirin.
7) Orijinal tarifte yoktu ama ben üzerlerinin kızarmasını istediğim için 1 yumurta sarısını sürüp değirmenle deniz tuzu ve tane karabiber çekerek süsledim.
8) Fırında 30 dakika kadar pişirdikten sonra tepsiyi fırından çıkarıp bisküvilerin ılınmalarını bekleyin.
9) Ilınan bisküvileri 1cm. kalınlığında dilimleyip fırın ızgarasına dizin. Bu kez 125 derece fırında kuruyana kadar (yaklaşık 20-25 dak) kadar bir kez daha fırınlayın.









Parmesan peynirini çok tuzlu bulduğumdan benim damak tadıma pek hitap etmese de bu bisküvilere çok yakışmışlardı. Taze biberiye ve parmesan (yerine eski kaşar veya tulum peyniri de konabilir düşüncesindeyim) birlikteliği çok güzel olmuştu.
İkinci yaptığım bisküvilere bunlara ilave olarak eklediğim kurutulmuş domates parçaları ve irice kırılmış ceviz hem renk hem de ayrı bir lezzet vermişti. 1 ölçüden yaklaşık 30 dilim civarında çıktı. İçindeki çok az yağdan dolayı yüksek kalori içermediğini düşündüğüm bu bisküviler diyette olan arkadaşlar için de çok idealler diye düşünüyorum. Açlıktan içiniz ezildiğinde veya çayınızın yanına çok güzel eşlikçiler.



Bu son ikisi de tatlı olanlar.
Her ikisi de Cenk'in (Cafe Fernando) tarifi. Biri fındıklı biscottiden uyarladığım, içine bolca taneli reçellerden ve bilumum kurutulmuş meyvelerden oluşan benim Selanik gevreği adını taktıklarımı daha önce paylaşmıştım.
Kakaolu da aynen Cenk'in uyguladığı tarif. Yağ ve şeker miktarları diğer bisküvi ve kurabiye türlerine göre oldukça az olduğu için benim favorim oldular.
Bol güneşli ve sıcak günler dileyerek afiyetler olsun.

14 yorum:

  1. çok başarılı bir tarif yaratmışsınız Işılcığım..
    ellerine sağlık..
    sevgili nane- limon'da dilerim kaldığı yerden devam ederek özlemleri dindirir.
    afiyetle sevgiyle,
    iyi haftasonları diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Annenize sağlıkla dönsün inşallah... Görüşmeyi çok isterim, haberleşelim... Biscottiler çok güzel görünüyor, hiç denedim ama yapmak istediklerim arasındalar... Ellerinize sağlık... Bol gülücüklü, sağlıklı ve mutlu haftasonları...

    YanıtlaSil
  3. Işıl'cığım,
    Biscotti denemek istiyordum uzunca bir süredir, şimdi listeye tuzluyu da ekleyeceğim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Şimdi kuşlar söyledi (ya da okudu mu demeli )Ankara yolu görünüyormuş..görüşmek isterim. Tekrar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canım biscottiler harika bende bir ke
    re denedim yayınlamayı unuttum tekrar
    denemem lezım.Mutlu hafta sonları ko
    caman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Isilcim tuzlu biskottiyi hic duymamistim.Ilginc! Denemekte yarar var.Zira tatlilarla ararm iyi degil.Sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Işıl, Münevver Hanım ile alakalı tüm yorumlarına gönülden katılıyorum..Güzel tarif paylaşımın için de teşekkürler.İlk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel tarif eline sağlık anneciğin de sağlıkla döner inşallah.
    Çok öptüm .

    YanıtlaSil
  9. Işıl, biliyorsun düşüncelerimi. Böylesi daha güzel....

    YanıtlaSil
  10. Allah kavuştursun Işıl'cığım..Tuzlularını yapmakla ne iyi etmişsin..Hazırlarından çok daha nefis olduğu kesin..Ellerine sağlık..İyi haftalar diliyorum..



    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Işıl'cığım senin elinden çıktı ya, arkasında Münevver'ciğimin güzelliği var ya kötü olması mümkün mü?

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle Münevver hanım dönmeli!
    Çok güzle paylaşımları var maşAllah geçen bir blogda daha bahsi geçmişti yaptığı bir kurabiyeden bahsedilmişti...
    Selamlar ve ısrarlar yolluyorum:)
    İlginç fikir ve güzle fikir bu tuzlu işler:)
    Niye aklımıza gelmemiş benim hiç aklıma gelmemişti güzeldir muhakkak.Deneyeceğim,ellerinize sağlık heribirinizin.

    YanıtlaSil
  13. Un miktarını tam olarak anlayamadım ben üç bardak unla yapmıştım bu ölçülere göre ?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Hüda, Türkçe kelimeler kullanmaya özen gösterdiğim için amerikan cup ölçüsünü bardak diye çevirmiştim. Bir amerikan cup ölçüsü un 140 gr. ediyor. 3/4'ü de buna göre hesaplayıp 140+105 olarak toplamda 245 gr. un kullanmışım. Sizin bardağınızın kaç gr. aldığını bilemiyorum Yaklaşık bu kadar un koyduysanız sorun yok demektir. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Kolaylıklar dilerim
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe