4 Temmuz 2012 Çarşamba

KANDİL SİMİDİ

Sayfamı takip eden tüm ziyaretçilerimin ve dostlarımın Berat kandillerini kutlar dualarınızın kabul olmasını dilerim.

Çoook eski, bir anne tarifi bu kandil simitleri. Helva yapmamışsam mutlaka bu simitler kandil günlerimizin çay eşlikçisi olurlardı. Şimdilerde kandillerin sıcak havalara denk gelmesi biraz da diyet nedeniyle yapmaz oldum. Oğlumun çok sevdiği bu simitleri daha önceki kandillerden birinde yapıp fotoğraflamıştım. Arşivde yayın sırası bekleyen bu tarif için bundan güzel gün olamazdı. Belki biraz geç kaldım ama öylesine çabuk hazırlanıyor ve pişiyor ki halen bir şey yapmak isteyenler deneyebilirler. Ben de hafta sonunda Fransa'dan gelecek oğlum için pazar günü yapmayı planlıyorum. Tarifin içinde yumurta olmaması sizi şaşırtmasın. Sadece susamları simide yapıştırmak üzere bir yumurtanın beyazını kullanıyoruz.

Malzemeler

1) 125 gr. tereyağ
2) 3 çorba kaşığı zeytinyağ
3) 3 çorba kaşığı yoğurt
4) 1 tatlı kaşığı mahlep
5) 1 tatlı kaşığı toz şeker
6) 1 çay kaşığı karbonat
7) 1 çimdik tuz
8) Alabildiği kadar un
9) 1 su bardağı susam

Yapılışı

Tereyağ eritilir ve biraz ılınması beklenir. İçine sırasıyla bütün malzemeler konup yoğurulur. Unu azar azar eklemenizde fayda var. Kulak memesi yumuşaklığına gelince un eklemeye son verilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır ve parçalar tezgahta rulo yapıldıktan sonra iki uç birleştirilir.

Yumurta akı ve susam ayrı ayrı iki tabağa konduktan sonra şekil verilen simitler önce yumurta akına sonra da susama batırılır. Yağlı kağıt serilmiş olan tepsiye dizilir ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üstleri kızarana kadar pişirilir.

Sağlık ve mutlulukla nice kandiller dilerim.

5 yorum:

  1. Ah kandil simidine bayılırımmmm, bunlar da nefis. hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  2. Senin de kandilin mübarek olsun Isilcigim.. Ellerine saglik, benim de esim cok sever bu tarifi.... Ben ayni tarife, bir cay kasigi kadar da sirke ekliyorum... Citirligini daha uzun süre muhafaza ediyor. Sevgilerimle, Allah kavustursun yavruna...

    YanıtlaSil
  3. Mmmm kandil simitlerin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. İŞİLCİĞİM İÇİNDE YUMERTA OLMAMASI DA BANA GÖRE ÇOK GÜZEL..ELLERİNE SAĞLIK. ŞİMDİ TATIL ZAMANI.SONRASI GÖRÜŞME DİLEĞİYLE..

    YanıtlaSil
  5. SÜPER CANIM..
    ELİNE SAĞLIK AMİN.....

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe