16 Aralık 2013 Pazartesi

ANKARA MAKARON EĞİTİMLERİ

Bilkent'ten sonraki eğitimlere teyzemin evinde devam edecektim. Fakat sevgili Meltem'in ricasını kırmayarak bir ilki yaşayıp bu kez ben Meltemin evine konuk oldum. Aslında Ankara eğitimlerine Meltem'in (Meltem'in Fırını)  maili  ışık tuttu ve yön verdi diyebilirim. Onun için kendisine teşekkür borçluyum.
 Meltem iki yıldır çok özenli, güzel ve lezzetli pasta, kurabiye ve cup kekler yapıyor ve sayfasında da paylaşıyor. Bunlara bir de makaron eklemek isteyince ben de seve seve bu teklifine karşılık verdim.

Soğuk bir hava fakat pırıl pırıl güneşli evinin mutfağında sımsıcak sohbetimiz eşliğinde üç çeşit makaron yaptık. Çikolatalı, frambuazlı ve klasiğimiz haline gelen yer fıstıklı, kestane kremalı makaronlar da fırından tam istediğimiz gibi çıkınca çok keyiflendik. Meltemciğim, konukseverliğin, nefis ikramların ve güleryüzün için çok teşekkür ederim.
 
Daha sonraki eğitimleri ise küçük teyzemin evinde gerçekleştirdik. Öncelikle evini, mutfağını bizlere açtığı ve kendi evimdeymişim hissini bana yaşattığı için teyzeciğime teşekkür etmek istiyorum.
 Vaktim kısıtlı olduğu ve bir hafta kalmayı planladığım için ikişerli gruplar halinde çalıştık. İlk olarak sevgili Zeynep ve Lalehan hanımla mutfağa girdik.
Onlar kadar ben de heyecanlıydım. Çünkü makaronda fırın çok önemliydi. Fırını tanımanız, huyunu suyunu bilmeniz, hangi derecelerde pişirmeniz gerektiği gibi hususları her ne kadar test etsem de bana sürpriz yapabilir endişesindeydim. Ama neyse ki endişelerim yersiz çıktı ve çok güzel makaronlar yaptık.
Bu kez limonlu, frambuazlı, antep fıstıklı, kahveli, yer fıstıklı çeşitleriyle renk renk ve lezzetli makaronlar yaptık. Öğrencilerim öylesine dikkatli ve özenli çalıştılar ki hiç bir tanesinde bile en ufak bir bozukluk, çatlama olayı yaşamadık. Onlar yaptıklarıyla mutlu olunca benim de keyfime diyecek olmuyor. Üstelik de çok güzel iki arkadaş daha kazanmış olmanın sevincini yaşadım.
Sevgili Lalehan ve Zeynep sizlerle tanışmak ve birlikte güzel bir gün geçirmiş olmaktan çok mutlu oldum. Bundan sonra yapacağınız güzel makaronlarda benim de ufacık bir katkım olduysa kendimi çok mutlu hissederim. Ellerinize sağlık,  afiyetler olsun.
Eğitimler arasındaki bir etkinlik de teyzemin günüydü. O günleri unutmamak adına bu fotoğraf da anı olarak kalsın istedim. Aslında benim için pek iyi olmayacak ama. Zira teyzemle annemin sabah ezanıyla mutfağa girip yaptıkları gözlemelerin kokusu hala buram buram. Herşeye dayanırım, irademe güvenirim fakat bu mis gibi tereyağlı gözlemelere asla dur diyemem. Kızlarrrr, ellerinize sağlık.
Eğitimin son günü ise çok soğuk havaya rağmen (ki o gün öğleden sonra kar yağmaya başladı) Eskişehirden gelen sevgili Şükran hanım ve Deniz konuğumdu .İkisi de mühendis olan konuklarımdan Şükran hanımın oğlunun telefonla annesini arayarak "anneciğim, bak yanına verdiğim kağıda notlar al, iyi öğren diye tembih etmesi" hepimizin çok hoşuna gitti. Böylesine sıcak ve çok samimi geçen bir günün sonunda bu sefer portakallı, çikolatalı, dulce de lecheli,  antep fıstıklı, frambuazlı ve yer fıstıklı, kestane kremalı makaronlar yaptık.
Sevgili Deniz de Pastan burada isimli çok yeni bir  blog yazarı sahibi.Fakat yaptığı keklerin, pastaların usta bir elden çıktığı belli oluyor. Deniz de ürün yelpazesine artık makaronları ekleyeceği için ben de çok mutlu oldum.
Sevgili Şükran hanım ve Deniz iyi ki geldiniz ve sizleri tanıdım. Sizlerle geçirdiğim zaman ve sohbeti hiç unutmayacağım. Makaronlarınızı sevdiklerinizle paylaşırken beni de hatırlamanız dileğiyle afiyetler olsun.

18 yorum:

  1. Işıl ablacım yine harikalar yartmışsınız,ellerinize sağlık..Kursiyerlerinizi kıskanmadım desem yalan olur:]]sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederiz Işıl hanım. Çok faydalı bir kurstu,sayenizde cok şey öğrendik. tekrar görüşmek dileği ile sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Isil ablacigim ins.. bir daha ki Turkiye ziyaretimizde senden egitim almak cok istiyorum cok :)

    YanıtlaSil
  4. İyi ki Işıl Ablacım seni tanımışım ve iyi ki bu eğitimi senden almışım. Umarım öyle bir zaman gelir ki, senin yaptığın kadar güzel makaronlar yaparım ve senin Ankara şuben olurum :)

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. İsil hanim merhaba. Guzel yureginiz yaptiginiz makaronlara yansiyor. Harika oluyorlar. Bir de sitemi ziyaret edip guzel yorumlariniz beni cok onore ediyor. Cok ama cok tesekkurler. Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nurşenciğim, güzel arkadaşım çok teşekkür ederim.
    Kısmet olursa baharda belki Adanaya da gelebilirim. Hem seni hem de oradaki dostlarımı görmeyi çok arzu ederim.

    Kucak dolusu sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Ben teşekkür ederim Denizciğim. Sizleri tanımak, paylaşmak benim için de çok güzeldi.

    Benden de çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Aytenciğim,

    Tabii ki ne zaman istersen. İnşallah yazlıkta olduğumuz zamana denk gelmez Türkiyeye geldiğin tarih.
    Haber verirsen önceden bir program yapabiliriz.
    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  9. Meltemciğim, iltifat ediyorsun. Çok teşekkür ederim. Paylaşmaktaki bir amacım da sizleri tanıştırmak. Artık Ankaralı dostlarımız doğru makaronların nerelerde yapılacağını biliyorlar.
    Çok öpüyor sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  10. Arzucuğum,
    Senin o leziz mi leziz ve çok süslü yemeklerini takip etmek her ne kadar uygulama fırsatım olamasa da bana zevk veriyor.
    Benden de çok sevgi ve selamlar,

    YanıtlaSil
  11. sevgili isil hanim..
    bu ne guzel bir egitim sekli:)
    bayildim...cok hos kareler var..
    inanin elimi uzatip alicagim geldi:))
    ellerinize,,gonlunuze saglik
    opuyorum sizi...

    YanıtlaSil
  12. Ne kadar hos vakit gecirdigini anlayabiliyorum sevgili Isilcigim... Egitimler bir yana, geride kalan dostluklarin degeri ölcülemez...:) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  13. Işılcım çok tebrik ediyorum.yeni eğtimlerinin postlarını okuruz inş :) zevkle hemde.

    YanıtlaSil
  14. Işıl Ablacım Ankaraya kadar gelmişsin. Kaçırdım seni :-( Bende isterdim seninle makaron yapmayı.
    Kestaneli makaron ilk yaptığımdı ama bekledikçe biraz erimişti. Sen kestane unumu kullanıyorsun?

    YanıtlaSil
  15. Cihan hanım,

    Sayfamı ziyaretiniz,güzel sözleriniz ve iltifatlarınız için çok teşekkür ederim.
    Eğitimlerin en güzel yanı yeni dostlar kazanmak ve ortak tutkuyu paylaşmak ki; bu beni çok mutlu ediyor.
    Sevgi ve selamlarımla,

    YanıtlaSil
  16. Filizciğim,
    Senin de aynı duyguları yaşadığını biliyorum.
    Ancak bir türlü seninle buluşamadık ya ona yanıyorum.
    Artık ilk gelişinde bu buluşmamızı gerçekleştirelim olur mu?
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ferhancığım, çok teşekkür ederim.
    Sağol güzel arkadaşım.
    Artık evine vardığını ve sayfanı da güncelleyeceğini ümit ediyorum.
    Çok sevgi ve selamlarımla,

    YanıtlaSil
  18. Fatoşcuğum, üzülme. Sen zaten çok güzel makaronlar yapıyorsun.
    Aslında aklıma senden çok Kadriye hanım geldi fakat çekindim özellikle haber vermeye. Neyse sağlık olsun.
    Belki daha sonra bir kez daha gelebilirim,belli mi olur?

    Eğitimlerde, ara kremalarında kestane kullandık. Fakat sayfamda "kurtarılan kestanelerden makaron" tarifimde kestane ununu nasıl yaptığımı yazmıştım. Yine aynı şeklde yaptığım kestane unu kullanıyorum.

    Çoook sevgiler,

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe