13 Nisan 2014 Pazar

TAVUK TERİN

Günaydın ve mutlu pazarlar dileyerek başlamak istiyorum.
Geçtiğimiz hafta arkadaşlarımla bizim evde yapılan toplantı için yapılan yiyeceklerden birisi de Fransız mutfağında önemli yer tutan, soğuk büfe ikramlıkları arasında yer alan terin (terinne)di.
Patelerin aksine hamursuz olarak daha çok kümes ve av hayvanlarının etiyle yapılan terinler peynir, kazciğeri, sebze, balık, meyve hatta çikolata ile  uygun malzemelerin içine konularak yapıldığı pek çok çeşidi var. Bazı çeşitlerinde kıvam verici, jöleleştirici  bir madde kullanılır. Konulan kap da terin kabı olarak anılıyor.
Masada hem sunumu hem de lezzetiyle çok beğeni alan bu tavuklu terin lezzet olarak bizim çerkez tavuğunu andırsa da içine konulan kornişon turşuyla ondan biraz ayrılıyor. Çerkez tavuğundaki bayat ekmek ve sarımsak burda yer almıyor.
 Sözü uzatmadan malzeme listesine geçeyim.

1) 1 adet orta boy köy tavuğu veya 2 bütün tavuk budu+ bir tavuk göğsü
2) 1 adet kuru soğan
3) 3-4 adet havuç
4) 200 gr. iri parçalar halinde doğranmış ceviz içi
5) 10-12 adet kornişon turşu
6) 1 tatlı kaşığı tane karabiber + birkaç kişniş tohumu + 1 defne yaprağı veya birkaç taze biberiye dalı + tuz
 Yapılışı
1) Temizlenmiş olan tavuk, 1 bütün soğan, bütün haldeki havuçlar ve baharatlar büyükçe bir tencereye konur üzerine çıkacak kadar su ilave edildikten sonra pişmeye bırakılır. Havuçlar daha erken piştikleri için arada kontrol edilir ve havuçlar piştiğinde tencereden çıkarılır. Tavuk kemiklerinden kolayca ayrılacak duruma gelene kadar pişirilir.
2) Havuçlar  bir kesme tahtası üzerinde iki-üç milimetre kalınlığında  dilimlenir ve stretch filmle kaplanmış büyükçe bir kaba fotoğrafta görüldüğü gibi dizilir. Orijinali dikdörtgen kalıplarla dizilerek yapılır fakat biz o gün kalabalık olacağımız için uygun büyüklükteki yuvarlak bir kasede hazırladım.
3) Pişmiş olan tavuk etleri kemiklerinden ve derilerinden ayrılıp aynen çerkez tavuğundaki gibi didiklenir.
4) Minik doğranmış turşu, tavuk eti ve cevizler büyükçe bir kapta harmanlanır. İçine kontrollü olarak tavuk suyundan azar azar ilave edilir. Tavuk suyunun jöleleştirici ve kıvam verici etkisinden yararlanılarak havuçların dizili olduğu kaba azar azar eklenir ve bastırarak yerleştirilir.
 Tavukların tamamı tabağa dizilince üzeri yine stretch film veya yağlı kağıtla kapatılır ve üzerine hafif bir ağırlık konur. Hem lezzetlerin birbirine geçmesi hem de kalıptan çıkarıldığında formunun bozulmaması için buzdolabında en az 12 saat beklemeye alınır. Servisten hemen önce büyük bir tabağına ters çevrilip, stretch film kaldırılır. Yanları ve üzerleri cevizle süslenip masaya getirilir.
Bu yukarıda gördüğünüz yıllar önce yine sevgili Siran'ın tarifiyle  dikdörtgen kalıpta  hazırladığım. Ben burada tavukları daha iri parçalar halinde bıraktığımdan birbirlerine kaynaşmaları için daha fazla tavuk suyu kullanmıştım.  Sizler bu hatayı yapmayınız diye paylaşmak istedim.  
Sirancığım, yardımların için çok teşekkür ederim.

Keyif ve afiyetle oturacağınız sofralarınız bol olsun.

12 yorum:

  1. Çok değişik bir tarif. Daha önce hiç rastlamamıştım. Görüntü olarak da harika. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Işıl ablacım tarife bayıldım,ilk fırsatta deneyeceğim..ellerinize sağlık,çok şık ve lezzetli olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Ah cannnım benimm
    Eline emeğine sabrına maşalla

    YanıtlaSil
  4. Işılcım, soğuk eti çok severim bir de içine muhteşem ilaveler olunca harika olmuştur.
    Muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Işılcım, harika görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Soğuk eti çok severim bir de içindeki hoş lezzetler olunca bir başka güzel olmuştur. Siran hanıma ben de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar İsi hanim. Her zamanki gibi orjinal bir tarif.harika bir sunum. Tariflerinizi hep merakla bekliyorum. Bu arada blogumun bugun 1 yili oldu. Ziyaretiniz ve o guzel ve tesvik edici yorumlariniz icin cok ama cok tesekkur ederim. Sizden o iltifatlari almak beni cok mutlu ediyor. Tekrar tekrar tesekkur ediyor kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum. Biz yenilerin sizden ogrencek cok seyi var. Opuyorum

    YanıtlaSil
  7. Denizciğim, beğenmene sevindim. Çok teşekkür ederim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Nurşenciğim,

    Senin o şık davet sofralarına çok yakışacağını düşünüyorum.
    Umarım lezzetini de beğenirsin. Şimdiden afiyet olsun.

    Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ah! Nunum nerelerdesin sen. Senden bir ses çıkmasına çok sevindim.
    Saçlarını çekmemi istemiyorsan dön artık sayfanaaa

    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. Sareciğim,

    Hem bir meze hem de salata olarak da tüketilebilir. Soğuk büfelere çok uygun. Umarım sen de beğenirsin.

    Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Arzu hanım,

    Estağfurullah, asıl ben sizden ve sayfanızdan çok şeyler öğreniyorum. Bütün güzel sözleri ve iltifatları hakediyorsunuz.
    Benden de kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık çok lezzetli ve şık bir tarif olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe