8 Ekim 2008 Çarşamba

YUNANİSTAN'DAN KAVALA KURABİYESİ


Bayram tatili nedeniyle ailece gittiğimiz Yunanistan'dan pazar günü dönmemize rağmen evde biriken işler ve alışverişlerden sonra ancak fırsat bulabildim bilgisayarın başına oturmaya.

Yokluğumda bloğumun 1. yaşını kutlayan ve nice seneler dileyen arkadaşlarıma gecikmeli de olsa bir kez de buradan teşekkür ederim.


Bloglarda sık sık tariflerini gördüğüm ve hatta bir kez de denediğim bu enfes Kavala kurabiyesini yerinden yöresinden yemek mutluluğuna eriştim ve bu lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.

Uzun bayram tatili nedeniyle bütün turistik yöreler gibi Yunanistan da Türk turistler tarafından adeta kuşatılmıştı. Ören yerlerinin ziyaretinde bu durum daha da çok ortaya çıkıyor ve kendimizi hiç Atina'da veya Selanik'de gibi hissetmiyorduk. Çünkü sağımızda solumuzda herkes Türkçe konuşuyor herkes birbirine nereleri gezdiğini, meşhur neleri olduğunu öğrenmeye çalışıyordu. Bunların en başında da Kavala kurabiyesi geliyordu. Ben de herkes gibi en iyi kurabiyenin Kavala'da yeneceğini düşünüyordum. Ancak tur rehberimiz sınır kapısına iki saatlik mesafedeki İskeçe kasabasında bir firmanın bu kurabiye ile Avrupa'da ödül aldığını, sahiplerinin Türk olduğunu (firmanın adı Fresh Co. ) söyleyince kurabiyelerimizi oradan aldık.


Gerçekten de daha önce yediğim yine Kavaladan gelmiş olan kurabiyelerden ve tarif üzerine kendi yaptığımdan da çok daha lezzetli bir kurabiyeydi bu yediğimiz. Isırdığınız an ağızda hemen dağılan, sert bir dokuya sahip, un helvası tadında ve renginde, içinde bolca badem parçaları bulunan enfes bir lezzet. Sanıyorum içindeki tereyağ miktarının yanı sıra yağın kalitesi ve bir de parça bademler bu kurabiyeyi çok farklı kılıyor. Şöyleki; ben bademleri kavurduktan sonra küçük parçalara kırıp hamura eklemiştim. Oysa bunların içindeki bademler kırıldıktan sonra kavrulup ilave edildiği için kavruk badem tadı kurabiyeye daha çok geçmişti.

Tarifini almayı çok istememe rağmen aşırı kalabalıktan bu mümkün olmadı.Dönüş yolunda İstanbul'a götürmek için herkes üçer beşer paket alıyordu.Bütün turların kurabiye almak için önünde durduğu bu firma bence de bu ödülü gerçekten haketmiş.

Bu lezzeti yakalayabilmek için evdeki Kavala kurabiyeleri denemelerim sürecek. Güzel sonuçlar aldığımda bunları sizlerle paylaşacağım.

Ağız tadınızın eksik olmadığı güzel günler dilerim.

21 yorum:

  1. Sevgili Işıl,
    Yunanistan'ı ben de çok severim, her gittiğimde çok keyif alarak gezdim. İnsanları ne kadar Türklere benziyor değil mi? Bu kurabiyelerin aynısını Gökçeada'da Meydan Pastanesi de yapar ve her gün öğlene kadar satılır,biter. Yolun düşerse oranın kavala kurabiyesini-onlar bademli kurabiye diyorlar- de denemeni öneririm. sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Nice geziler, nice kurabiyeler. Hem yemeli hem gezmeli oh be!

    YanıtlaSil
  3. Nasılda merak ettim tadını:) bol bol gezin değişik tadlar deneyin.
    sevgiler
    bu arada blogunuzun yıldönümü kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  4. off bende yedim bunlardan geçen gün bayram gezmesine giden bir yakınımız getirmiş. aynı yerden mi alınmış bilmiyorum ama harikaydı hakikaten. sen tarifleri dene, bende seni takip ediyim ;)

    YanıtlaSil
  5. Işılcığım hoşgeldiniz.
    öyle güzel anlatmışsınki kurabiyenin iç lezzetini
    bir an için ağzımda dağılan un kurabiyelerini hissediverdim.
    bende bozcaada da yedim.
    ama senin anlattığın kadar değildi ne yazıkki .

    çok sevgilerrr NuNu

    YanıtlaSil
  6. Yeni yerler görmek , yeni tadlar tadmak ne büyük keyif... Hayatımızda böyle keyiflerin sık sık yer alması dileğiyle...

    Kavala kurabiyelerinden bende tatdım ama hiç denemedim...

    Sizin tariflerinizi bekleyeceğim... Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  7. Bizde geçtiğimiz ay yemiştik Işıl'cığım..Oranın tadı bir başk aoluyor canım..Ne iyi etmişsiniz gitmekle..Sizin adınıza çok mutlu oldum..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  8. Ayşegül'cüğüm,
    Biz de sevdik Yunanistan'ı, özellikle de Selanik çok hoş,büyük meydanları, bulvarları ile görülmeye değer. Yoğun olarak gelen Türk turistlerden de sahilde gaezerken kendimizi adeta İzmir'in Kordon'unda hissettik.
    Bu kurabiyeleri yıllar önce yine bir arkadaşım getirmişti, ilk kez öyle yemiştim. Geçen ay da Edirne gezimizde Keçecizade'den alıp yedik. Ama Yunanistanda yediklerimiz bizim damak tadımıza daha çok hitap etti ve çok çok beğendik.
    Önerin için teşekkür ederim. Eğer bir gün Gökçeada'ya gidersem mutlaka onun da tadına bakacağım.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Tijen'ciğim,

    Valla yediğimiz değil ama şu üç günlük dünyada gezdiklerimiz gördüklerimiz yanımıza kar kalıyor diye düşünüyorum.

    Aslında hiç bir yerde oturmasak, sürekli gezsek ne güzel olur değil mi?

    Kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. İlkay'cığım,
    Haklısın galiba, burda anlatıp anlatıp herkesi özendiriyoruz değil mi?

    Uzun araştırmalardan sonra bu gün bu kurabiyeleri yaptım ancak aynısı olmadığı için yayınlamakta tereddüt ediyorum.
    Evdekiler lezzetini beğendiler ama ben aynısı olmadığı kanısındayım.

    Yorumun ve kutlaman için çok teşekkür ederim.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. Özlem'ciğim,

    Senin bloğundaki fotoğrafı dikkatlice incelediğimde aynı yerden alınmış oldukları kanaatine vardım. Dönüş yolunda bütün tur otobüsleri İskeçede duruyor ve o firmaya gidiyor kurabiye almak için. Öyleki espriyle karışık herkes alabilsin diye 5'er kutudan fazla vermeyeceklerini bile söylüyorlardı.
    Ben de bu gün denedim ama o doku ve ağızda dağılan yapıyı yakalayamadım. Ama yılmak yok, biraz ara vereyim denemelerim sürecek. Olmazsa bi koşu İskeçe'ye kadar gidip alır gelirim sizler için artık ne yapalım.

    Görüşmek üzere der sevgilerimi gönderirim.

    YanıtlaSil
  12. Nuray'cığım,

    Evet, birşeyleri abartmayı pek sevmem, çünkü mutlaka iyinin de iyisi vardır diye düşünürüm ama bu kurabiye için geçerli değil bu kural. Gerçekten de farklı bir kaç yerden yedim ama hiç birisi bu lezzet ve tadı yakalayamamıştı.

    Hünerli Bayanlar Müge'de deniyor bu kurabiyeyi, tamam dediğimiz anda herkese haber vereceğiz.

    Çok öpüyorum.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  13. Aysel'ciğim,

    Farklı diyarları gezmek, görmek yaşam tarzlarını bilmek bile çok keyif veriyor insana. Hele bir de böyle enfes yiyeceklerle damaklarımız bayram edince daha da güzel oluyor geziler.

    Bu kurabiyeleri bu gün denedim lezzet olarak tamamdılar da doku ve sertlik olarak aynısı olmadılar. En yakın lezzeti bulmak adına araştırmaya devam ediyorum.
    Başardığımda haber vereceğim.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  14. Gül'cüğüm,
    Çok teşekkür ederim canım.

    Siz nerden alıp yemiştiniz. Merakımı mazur gör lütfen. Denemek adına bir kutu da Kavala'dan almıştım ama inan o bile İskeçe'den aldığımızla aynı değildi. Özlemin yediği (bu iletide yorum bırakan arkadaşım)de bizim aldığımız yerden alınmış. O da tadını unutamıyor.
    Gerçekten de aldığı ödülü çok hak eden bir kurabiyeydi. İnşallah ben de aynısı olmasa bile yakın bir lezzeti yakalayıp sizlere sunabilirim. Şimdi, İskeçe'li olup bu tarifi verebilecek kişilerin arayışlarına girdim zira.

    Galiba makaronlardan sonra bir de Kavala kurabiyesi takıntım oluştu.Neyse böyle güzel takıntılar olsun diyorum değil mi?

    Kucak dolusu sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  15. yunanistana bende gitmek istiyorum üff gitsem güzle olucak hele birde şu kavala kurabiyesi yazınla iyice beni benden aldın Işıl abla ne diyeyim sana:)

    YanıtlaSil
  16. Çok iştah açıcılarrr.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Isil,
    bugun aksam yemegi yemedim ve simdi tam da bir bardak sut hayali kurarken senin mesajin gelince, bloguna geldim.. simdi ben kavala kurabiyesini nereden bulayim? Ona benzeyecek ne yapayim.? Evde sadece plum kek var.. neyse ona da sukur..

    YanıtlaSil
  18. kavala kurabiyesi tarifi.
    öncelikle belirtmek isterikmi ben edirneliyim ve kavala göçmeniyim.
    tarif şöyle:
    MALZEMELER;
    3 su bardağı un 5 yemek kaşığı silme toz şeker 1 yumurtanın sarısı 1 çimdik (birçaykaşığı silme kadar) 1 su bardağı badem (taze yani çiğ kabuksuz badem) 250 gr.oda sıcaklığında gerçek tereyağ (margarin değil) 1 paket kabartma tozu
    YAPILIŞI;
    önce aldığınız taze bademleri 2 ye veya 3 e kırın (büyük parça olacak şekilde) yağsız teflonda kavurun soğumaya bırakın
    unu,kabartma tozunu,tuzu,şekeri harmanlayın içine yumurta sarısını koyun ve ufalaya ufalaya karıştırmaya özen gösterin kavurup soğuttuğuz bademleride içine koyun yine karıştırın en son oda sıcaklığındaki tereyağını küçük parçacıklar halinde içine koyun ve yavaş yavaş ufalaya ufalaya yedirmeye çalıştırın (elinizin sıcaklığının hamura geçmemesi gerekiyor geçerse ağızda dağılan kurabiye olmuyor maalesef) sonra elinizi birazcık ıslatıp hamuru toparlayın ve üç parçaya ayırıp 3 top yapın sonra bunları düz zeminde 1 buçuk cm kalınlığında merdaneyle açın ve ay şeklinde bir kalıpla keserek yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dizin arta kalan parçaları hep bir araya toplayarak bu işlemi yapın ama el sıcaklığına dikkat edin,
    PİŞİRİLMESİ;
    5 dakika önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika pişirin rengi beyaz olacak dikkat edin pişen ve soğuyan kurabileyerinizi bol pudra şekerine bulayıp servis yapın.
    tarife sadık kalırsanız gerçek kavala kurabiyesini tatmış olursunuz şimdiden afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  19. tarifte eksik yazdığım
    1 çimdik (1 çay kaşığı silme) olan tuz olacak

    YanıtlaSil
  20. Arkadaslar, Kavala kurabiyesi icin bir tarif de benden. Begeneceginizi düsünüyorum.
    500 gr. un
    1 tatli kasigi kabartma tozu
    250 gr. tereyagi, margarin de olur
    75 gr. (yarim bardaktan biraz fazla)seker ( ben bunu biraz pudra sekeri ile karistiriyorum)
    100 gr. cekilmis, kavrulmus badem
    1 türk kahvesi fincani gül suyu,(portakal suyuyla, hatta rakiyla yapan da var)
    1 yumurta sarisi ( sart degil, konmasa da oluyor)
    üzeri icin yarim paket pudra sekeri
    güzelce yogur, hilal sekli ver 175 derecede cok az renk alacak sekilde pisir, henüz sicakken pudra sekeriyle kapla, afiyetle ye, yedir derim ben.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  21. buradaki tarifinizden 3 keredir yapıyorum, gayette leziz olmakta. Tarif için teşekküürler

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe