1 Aralık 2010 Çarşamba

MASKARPONLU CHEESE KEK TARİFİ

Öncelikle bir önceki iletide bu cheese keki görüp başta sevgili Aysel olmak üzere tarif bekleyen arkadaşlarımdan özür dilerim. Fakat iki akşamdır internet bağlantılarındaki sürekli takrarlayan kesintilerden dolayı yazmam mümkün olamadı.

Duygu'nun doğum günü için yaptığım bu keki tercih nedenim yaz sonunda elime geçen son kullanma tarihi yaklaşan bir kutu maskarpon peynirinin değerlendirilme düşüncesiydi.
Maskarpon peyniriyle yapılan tiramisular gibi cheese kekler de çok daha lezzetli ve hafif oluyor. Yağ oranının labnelere göre daha düşük olması bir de labne peynirindeki o ekşimsilik olmayınca içine koyduğunuz meyvenin aroması daha çok hissediliyor. İstanbuldaki büyük marketlerde zaman zaman görüyorum bu peyniri ama yurt dışıyla kıyaslandığında fiyatının epey fazla olduğu da bir gerçek. Tabii bulunmadığı durumlarda yapacak da birşey yok. Yine labne peyniriyle devam edeceğiz.

Yapımı çok kolay, peynirlerin içindeki yağları düşünmezsek hiç yağ içermeyen bu keki evdekiler ve komşularım da beğenince sizlerle paylaşmaya karar verdim.

Malzemeler

1) 1 adet kakaolu pandispanya patı(22 cm.lik çembere tam oturacak büyüklükte)
2) 250 gr. maskarpon peyniri
3) 200 gr. labne peyniri
4) 100 gr. beyaz kuvertür çikolata
5) 50 ml. krema
6) 3 teaspoon toz jelatin
7) 50 ml. su
8) 1 su bardağı donmuş ahududu
9) 1/2 cup pudra şekeri
Yapılışı

1) Kakaolu pandispanya patını kelepçeli kalıbınızın alt kısmına yerleştirin. Kekin çevresinin kalıba tam, hatta sıkı sıkıya oturmasına dikkat edin. Zira boşluk kalırsa donmadan önce sıvı halde olan peynirli kısmı aradan alta sızıp görüntüyü bozabilir. Varsa burada kelepçeli kalıp yerine ayarlanabilir çemberinizi kullanmak daha iyi netice veriyor.
2) Peynirli kısmı için;
3) Bir cezve içine 50 ml. su ve jelatini koyup benmari düzeneği üzerinde karıştıra karıştıra eritin ve düzenekten alıp soğumaya bırakın.
4) Rendelenmiş beyaz çikolata ve kremayı küçük bir sahanda karıştıra karıştıra kısık ateş üzerinde eritin ve onu da ılınmaya bırakın.
5) Labne peynirine pudra şekerini ekleyip mikserle birkaç dakika kuvvetlice çırpın. Başka bir kapta maskarpon peynirini de orta hızda çırpın ve bu iki karışımı tahta kaşık veya spatula ile birbirine yedirin.
6) Peynirli karışımlara, jelatini ve çikolatalı karışımı da yavaş yavaş karıştırarak ekleyin.
7) Bu karışımı tabanın üzerine yavaş yavaş dökün ve üzerini spatula ile düzeltin.
8) Ahududuları heryerine eşit gelecek şekilde üzerine koyun ve bir kürdanla tepelerinden iterek içine gömülmelerini sağlayın.
9) Kekinizi buzdolabına koyun. En az 8-9 saat, tercihende bir gün bekletip servis yapın.


Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. aylar oldu böyle güzelliklere hasret kalalı !
    çok çok beğendim Işılcığım.
    Zaten favorim cheese cakelerdir. Tiramisu aşkım malum !

    güzell ellerine sağlık, Duygumuzu öpüyorum.
    sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Işıl Ablacığım, ilk fırsatta denemek istiyorum... Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Eskiden yapardım pişirilmeyen cheesecake leri...
    Senin tarifini de çok sevdim ama..
    Ellerine sağlık Sevgili Işıl...

    YanıtlaSil
  4. Görüntüye bayıldım harika bir lezzet olmuş...Ellerine sağlık arkadaşım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Işılcım mascarponeyi ben de değişmem.Krem peynirlerle yapılandan zevk almıyorum.Bir de ucuz olsa değil mi?

    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Işılcım evet siteme giriş yapılamıyor, iki haftadır google yazışıyorum yoruldum.son bir şans birşeyler denedim olmazsa blogspota döneceğim mecburen. Şu anda www.ktunel.com dan girilebiliyor.
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. bembeyaz gelin gibi suslenmis adete harika gorunuyor ellerine saglik tatlim .selamlar

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe