21 Kasım 2012 Çarşamba

Macaron Tower

Bunca yıldır makaron yapmama ve bir makaron kulesi yapma düşüncesi hep aklımın bir köşesinde olmasına  rağmen  sadece bloğumda yer alsın diye bir  makaron kulesi yapmak pek anlamlı gelmemişti. Ancak kısa bir süre önce varlığından haberdar olduğum evime çok yakın bir yerde açılmış olan butik pastacılık eğitimleri de veren Butik pasta atölyesi Pasteldüş'ün sahibi sevgili Sevgi Sevgin Satı ile tanışana kadar. Küçük ama sımsıcak bir ortamda kurabiye ve pasta siparişlerinin yanı sıra pastacılık eğitimleri de veriliyor. 

 Sevgi Hanım'ın atölyesine kısa bir ziyaret yapıp hayırlı olsun demeyi istedim. Aklımdan geçen; kendisini mutlu edecek bir hediye yapmaktı. Dolayısıyla, makaron kulesi, bir anlamda Sevgi Hanım'a giden deneysel bir çalışma halini aldı. 

Makaronla ilgili tecrübelerim çok fazlaydı ama kule ilk kez denediğim bir şey olduğu için biraz acemilik çektim. Vitrine konacağı için sıcak ve soğuktan etkilenmesin diyerek ara katlarında ve yapıştırmada ganaj krema yerine royal icing kullandım. Çok kırılgan ve nazik olan bu kurabiyelerin montaj aşamasında epey bir makaron kırıldı veya çatladı. 
Sonuçta benim çok içime sinen bir kule olmasa da kızımın ve gören arkadaşlarımın isteği üzerine sayfamda yer vermek istedim. Yaptığım hatalardan dersler çıkararak bundan sonra daha güzel kuleler yapacağımı umuyorum.     


Fıstıklı ve çikolatalı makaronlar da bugün kurs arkadaşlarım için yaptığım," makaron sevmiyorum" diyenlerin bile çok beğendiklerini söyleyerek afiyetle yedikleri arasındaydılar.


Gelen yorumlarda tarif bekleyen arkadaşlarım olduğunu gördüm. Daha önce yaptığım yer fıstıklı makaronlarda kullandığım reçetenin aynısı bunlar da. Orada uzun uzun anlatmıştım. Reçetede bir farklılık yok. Dileyen arkadaşlarım tarifi oradan okuyabilirler. Sormak istedikleri sorular olursa da zevkle yanıtlarım.

36 yorum:

  1. Ahhhhh Işıl'cım bu macaronları görün
    ce içim gidiyor bende yapabilirmiyim
    diyorum:)))Ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Aman Allahım, yılbaşı ağacı gibi,

    Makaron ağacı olmuş. Çok güzel

    gözüküyorlar. Ellerine sağlık,

    yiyenlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine saglik Isilcigim... Herbir Macaron ayri bir özenle yapilmis sanki, hele de yesilin rengine bayildim... Sevgilerimle, yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  4. Artık ben ne diyimki !!!! Sözün bittiği yerdeyiz.

    Makaronların tadı, görünümü malum zaten... ama çekimler de muhteşem sanatsal olmuş... özellikle dantel ve ev objelerinin yanındakine bittim... Tabaklar da çok hoş.
    Bir de kahverengilerin dizilişini çok beğendim.
    Ellerine kollarına sırmalı yağlık.

    NOT: AŞTIN SEN AŞTIN :)

    YanıtlaSil
  5. Of bu ne güzellik. Yazıyı merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  6. Işıl'cığım sen makaronların kraliçesisin..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Işılcım, macaron kraliçesi sıfatı size çok ama çok yakışıyor. Ellerine sağlık, canım.
    İstanbul'da olsaydım kesinlikle bir atölye çalışmanıza katılmak isterdim.
    Yaklaşan yeni yıla uygun bir tasarım olmuş.
    Yazınızı da merakla bekliyorum.
    Afiyet olsun.
    Çok sevgiler, güzel arkadaşım.

    YanıtlaSil
  8. Harika görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Işıl'cığım tebrik ederim. Çok başarılı ve şık bir çalışma olmuş. Fotoğrafı ilk gördüğümde alıntı bir fotoğrafmı acaba diye düşündüm. Ama senin sayfanda olduğumu hatırlayınca kendi kendime kızdım, tabiiki senden çıkabilirdi böyle bir güzellik. Öyle benim diyen ustaların bile ha deyince yapamayacakları, özel, itinalı, şık....bir çalışma..Daha pek çok şey sayılabilir. Ellerine emeğine sağlık, sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar tesadüfen rastladım bloğunuza ama bu makaronlar harika olmuş...Resmen sanatsal çalışma gibi...Acaba ben de yapabilirmiyim aynı lezzette...En kısa zamanda tarifini bekliyorum...

    YanıtlaSil
  11. Işıl abla
    merhaba uzun bir aradan sonra..
    Macaron denince aklıma ilk sen geliyorsun belki de evde yapılmış olarak ilk seninkileri tattığım içindir kimbilir!
    Yine çok güzel görünüyorlar bir türlü deneyemediklerimden ve de başarılı sonuç almaayacağımdan korktuklarımdandır Macaron,ellerine sağlık olsun dilerim ben de en azından kendim için yapabilirim bu güzelim lezzeti:-)
    sevgiler
    selamlar..

    YanıtlaSil
  12. Işıl hanım;
    Çok teşekkür ederim, evet grubun çok kalabalık olması ve daha sonra kayıt olduğum fotoğrafçılık kursuyla çakışmasından dolayı çarşamba gününe geçiş yaptım ben de açıkcası sizinle aynı grupta olmak isterdim ama kısmet diyelim sizinle tanıştığıma çok memnun oldum tekrar karşılaşmak dileğiyle sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. TURKIYEDEKI EN IYI MAKARON USTASI .....

    YanıtlaSil
  14. Derya'cığım,

    Tabi ki yaparsın. Hele sen bir niyetine gir ben elimden geldiğince sana destek olurum.

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Canım kardeşim,

    Ne güzel bir benzetme yapmışsın. Çok hoşuma gitti "yılbaşı ağacı" benzetmen. Belli mi olur yılbaşında ağaç da oluverir bakarsın.

    Çooook öpüyorum ve diyetinde kolaylıklar diliyorum sana.

    YanıtlaSil
  16. Filizciğim,

    Senin o muhteşem güllerinin yanında lafı bile edilmez. Yine de çok teşekkür ederim güzel arkadaşım.

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  17. Evimizin miniği, son göz ağrımız canım kardeşim.

    İşte yavaş yavaş fotoğraf çekmeyi de öğrenmeye çalışıyorum.
    Oysa yanımda olsan sen daha da güzel fotoğraflarsın biliyorum. Neyse şunun şurasında kaç yıl kaldı kavuşmamıza.
    Annemi de seni de çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Çok teşekkür ederim Fatoşcuğum.

    Aslında benim sana bir sözüm vardı,daha değişik makaronlar yapacağıma dair. Onlar biraz daha oyalayıcı olduğu için hep ertelendi ama söz uygun bir zamanımda yapacağım.

    Çok sevgiler,

    YanıtlaSil
  19. Nerimancığım, çok teşekkür ederim nazik sözlerin için.

    Sevgi ve selamlar,

    YanıtlaSil
  20. Sare'ciğim,

    Güzel sözlerin ve iltifatların için çok teşekkür ederim.
    İnşallah bir gün o da olur. Belki de ben gelirim oralara.
    Yılbaşı olayını hiç düşünmemiştim ama neden olmasın. Daha koyu yeşil renkleriyle çam ağacına daha da benzeyebilir. Bakalım, belki yaparım öylesini de.

    Çok öpüyorum sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil
  21. Sibel hanım çok teşekkür ederim.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  22. Ufuk'cuğum,

    Beni nasıl onore ettiğini tarif edemem. Senin gibi bir ustadan bu sözleri işitmek çok keyifli bir duygu.
    Çok teşekkür ederim Ufuk.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  23. Emel hanım,
    Çok teşekkür ederim. Tarifi daha önce paylaştığım için, nerede bulabileceğiniz yazdım. O reçetenin aynısı. sadece fıstık yerine badem kullanılıyor makaron kulesi olanlarda.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  24. Zeynep,
    Çok teşekkür ederim güzel kızım.
    Ben senin yapabileceğine inanıyorum bu makaronları. Bir tek mutfak terazisine ihtiyacın var Zeynepciğim.
    Evde mutfak terazin varsa bence hemen denemelisin.
    Dene ve sonucu da bildir lütfen olur mu?

    Herkese sevgi ve selamlar,

    YanıtlaSil
  25. Adsız konuğum,

    İltifat ediyorsunuz. Çok teşekkür ederim.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  26. Işıl Ablacım bunları görünce makaronu ne kadar özlediğimi hatırladım. Birde öyle çok kişiye makaron sözü verdimki. Yapmak şart oldu. Malzemelerimi hazırladım yarın akşam yapayım diye. Biraz fazla yapmak istiyorum da sana sorayım dedim. Yeterli tepsim yok. Karışım diğerleri hazır olana kadar bekleyince sorun olur mu? Kuruma süresi falan bir hayli bekleyecek çünkü

    YanıtlaSil
  27. Geçen hafta arkadaşlarımın doğumgünlerini kutladık, kızlarla toplaşıp. Minicik bir kutuya özenle hazırladığın makaronlar çok ilgilerini çekti. Çok da memnun oldular böyle bir jest karşısında ve çok teşekkür ettiler; hem makaronlar hem de bugün benim kutlamamda yedikleri pasta için. Seni kocaman öpüyorlar.

    YanıtlaSil
  28. Fatoşcuğum,
    Biraz önce senin sayfandaydım. Uzun bir yorum yazdım ama bir türlü gönderemedim. Wordpresle sorun yaşıyorum. Wordpress kullanan diğer arkadaşlarda da aynı şey oluyor.
    O ndednle sorunu burdan cevaplayayım.
    Evet, tepsiye sıkamayacaksan hazırlamamanı öneririm. Merengler nasıl bekledikçe sulanırsa makaronajlarda da aynı şey oluyor.
    Ben iki tepsiden fazlasını hazırlamıyorum. Hatta birer tepsilik bile hazırladığım oluyor. Çünkü peş peşe pişirdiğimde ikinci tepsi daha sıcak bir fırına giriyor ve o da çatlamalara sebep veriyor. Bazen de makaron olan tepsinin bir alt rafına fırın telini koyup, üzerine başka bir tepsi koyup o şekilde pişiriyorum. O tepsi sıcak havayı biraz olsun kesiyor.
    Sana şimdiden kolaylıklar diliyorum Fatoşcuğum. İnşallah herşey yolunda gider.

    YanıtlaSil
  29. Işıl ablacım öyle çok yapıyorsun ki, ben heralde serti üretime geçmişsindir diye düşünüyordum. Her seferinde yeni baştan. Of çok sabırlısın. Malzemeleri hazırlamıştım 2 kat olacak şekilde. Yeniden ayırayım bari :-)
    Sağol hemen cevapladığın için. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  30. ÇOOOKK GÜZELLL BİR KULEE OLMUŞŞŞ

    YanıtlaSil
  31. istiyorum yazıp 2222 ye mi göndersem:)) Işılcım ne zarifsin. Ne kadar mutlu olmuşlardır, hele bide o muhteşem makaronların tadına bakınca.....

    YanıtlaSil
  32. merhaba macaronlarınız gerçekten çok güzel gözüküyor...acaba renklendirmek için toz gıda boyası mı jel boyamı kullanıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Gizli Tad,

    Jel gıda boyası ile renklendiriyorum. Toz dıda boyaları yeteince karışmıyor ve piştikten sonra bile makaronların üzerinde noktalar şeklinde kalıyor.

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  34. Cevapladığınız için teşekkürler.sadece görüntüde sorun yaşarım diyorsunuz yani kıvama bir etkisi olmaz.Okadar çok yazı okudum ki acaba kabarması ile ilgili bir sorun olur mu diye sormuştum.Çünkü bulunduğum yerde jel boya yok ya da ben bulamadım.Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  35. macaron kulesi straforun üzeri şeker hamuruyla kaplanarak mı yapılıyor yoksa başka bir yöntemi mi var hiçbiyerde bulamadım. bana yardımcı olursanız sevinirim :D

    YanıtlaSil
  36. Sevgili ChiLeQue,
    Geciktiğim için çok özür dilerim umarım şimdi yanıtlamakla işinizi halledebiirsiniz.

    Evet genellikle şeker hamuru ile kaplandıktan sonra üzerine makaronlar yerleştiriliyor. Fakat bu kulede ben straforu mavi bir kağıtla kapladıktan sonra kullanmıştım. Biraz daha zahmetliydi diye hatırlıyorum.
    Şeker hamuruyla daha kolay monte edebilirsiniz.

    Şimdiden kolaylıklar diliyorum.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe