5 Kasım 2012 Pazartesi

YOK YOK ÇORBASI (ZAYIFLAMA ÇORBASI)

Geçen sene bu zamanlardı sağlığımla ilgili ilk tehlike sinyallerini aldığım  zamanlar. Doktorum, eğer beslenmeme dikkat etmez ve spor yapmazsam yakında diabet hastası olacağım uyarılarında bulunmuş, mutlaka beslenmeme özen göstermemi söylemişti. Kolay değildi bizimki gibi pastaların, böreklerin, keklerin sıkça piştiği bir evde diyet yapmak. İlk şoku atlattıktan sonra yavaş yavaş tatlısız, şekersiz, gereksiz karbonhidrat alımlarının olmadığı bir beslenme tarzını yavaş yavaş oturttum. Sadece ben değil, kızım ve eşim de son zamanlarda aldıkları kilolardan dolayı  şikayetçi olduklarından diyet fikrini benimseyip bana destek verip onlar da uyguladılar.

Bu bir yıl içerisinde ben 9 kilo onlar da beşer, altışar kilo verdiler. Şeker değerlerim normale döndü,  içine giremediğim kıyafetlerimi giyebiliyor olmanın mutluluğu da cabası oldu.  
Nasıl kilo verdiğimi soran pek çok arkadaşıma nasıl beslendiğimi, neler yediğimi anlatıyorum şimdilerde. İşte bu çorba da beni tok tutan, sindirim sistemine destek olan ve zayıflamamda çok yardımı olan bir çorba. Evinizde bulunan bütün sebzelerle yapabileceğiniz hiç de zor olmayan bu çorbaya benim katkım sumak suyu eklemek. Sumak, çorbaya ekşiliğinin yanı sıra ayrıca da lezzet kattığı gibi zayıflamaya destek olup ve hiç bıkmadan 2-3 gün rahatça yemenizi sağlıyor. 
Tarif ve malzeme listesi bile vermeye gerek olmadığını düşünüyorum Ama bugün yaptığımda içine neler koyduğumu sayabilirim.

5 litrelik bir tencere neredeyse ağzına kadar doldu. Sadece 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağında önce 2 soğanı soteledim, ardından sert olan sebzelerden başlayarak, havuç, kırmızı lahana,( evde olsaydı beyaz lahana da olabilirdi), iki adet kırmızı kapya biber, 7-8 tane köy biberi, bir kereviz, 2-3 domates, 2 adet kabak, 300 gr. kadar brokoli, bir demet maydonoz, yarım kilo ıspanak, yarım su bardağı aşürelik buğday, 3 çorba kaşığı kırmızı mercimek. Bir de hem lezzet hem de biraz protein olması açısından da 300 gr. kadar minik doğranmış beyaz tavuk eti. Eğer evde önceden hazırlamış olduğum yağı tamamen alınmış et veya kemik suyu olsaydı onu ekleyecektim. Olmadığı için tavuk etini tercih ettim.


 Geçen yıl sıcak suda beklettiğim sumak suyunu  ekleyerek hazırlıyordum. Fakat bu sene yaz başında annemin bir arkadaşının bahçesindeki erik ağacının ekşilikten yenemeyen eriklerinden yaptığımız erik püresini kullandık. Yukarıda gördüğünüz erik küplerinden iki tanesi bir tencere çorbayı yeterince ekşi yapmıştı. 

Sanıyorum temmuz ayında, annem  elinde kocaman iki torba ekşi erikle gelince önce pestil yapmak geldi aklıma ama ertesi gün yazlığa gitme telaşında olduğum için vaktim yoktu. Nasıl değerlendireceğimiz konusunda kısa bir beyin fırtınası sonrasında birazını reçel, birazını konsantre içecek birazını da işte yukarıda gördüğünüz gibi dondurucuda dondurup çorbalarda kullanmak üzere hazırladık.Konsantre eriğimizin üzerine su ilave edip yazın o sıcak günlerinde soğuk meyve suyu olarak tükettik. Küçük bir kavanoz ekşi reçelimiz halen duruyor. Bu küpler halinde olanları da çorbalarda kullanıp değerlendiriyoruz. Bizim evde hiçbir şeyin atılmadığına bir kez daha tanık oluyorsunuz. Bu eriklerin verdiği lezzeti çok sevdik. Sanırım bundan sonraki senelerde de o eriklerin en büyük taliplisi ben olacağım.

Nasıl yaptığımıza gelecek olursak.
Erikleri güzelce yıkadıktan sonra büyükçe bir tencereye koyup çok kısık ateşte pişirdik. Erikler iyice yumuşayıncaya ocağı kapadık. Ilınınca sadece çekirdekleri kalana kadar süzgeçten geçirdik. Tekrar tencereye koyup bir miktar kaynattık. Soğuduğunda da buzluklara koyup dondurduk.

Hem besleyici hem de zayıflamamıza yardımcı olan bu çorbanın yanına bir dilim tam buğday ekmeği ve küçük bir kase yoğurt sizi uzun süre tok tutabiliyor. Bu sebzelerin birebir aynısını kullanacaksınız diye birşey yok. Bir eksik bir fazla hepsi olabilir.

Şu an diyette olan kardeşlerim ve arkadaşlarım, hepinize kolaylıklar diliyorum.

Sağlıkla ve afiyetle tüketmeniz dileklerimle... 

5 yorum:

  1. Ben diyette degilim ama corbandan öyle canim cekti ki, simdi hazirlamaya girisiyorum, eminim ev halki da keyifle yiyecektir.. Ellerine saglik Isilcigim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Filizciğim,
    Şimdilerde ben de diyette değilim. Doğru beslenerek kilomu ve sağlığımı korumaya çalışıyorum artık.
    Adına zayıflama çorbası desek de lezzetini çok sevdiğimiz için zaman zaman yapıyorum. Çok miktarda yaptığım için de 2-3 gün yeme şansımız oluyor. Ayrıca bağırsak hareketleri için çok faydalı.
    Umarım siz de beğenirsiniz lezzetini.

    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Işıl'cığım seni tebrik ediyorum.Çok iyi etmişsin.Aslında hemen başlasam iyi olacak.Yazın beni de motive etti..Aman dikkat et alma sakın.Korumak çok önemli bildiğin gibi..sevgilerle ...

    YanıtlaSil

  4. Ablacığım,


    Bu tarif için çok teşekkürler.

    Şu aralar diyetle başım belada.Bu
    tarifi en kısa zamanda deneyeceğim
    den şüphen olmasın.Ellerine
    sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Şu aralar benim acil diyete başlamam gerekiyor aslında,rahatsızlığım yüzünden yumuşak yumuşak hamurişlerini daha fazla yediğim için kilo aldım..
    Bu çorbadan acil yapmalıyım..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe