3 Kasım 2007 Cumartesi

Sakızlı lorlu kurabiye ve bulgurlu börek



Düğünden döndüğümden beri evde birikmiş yapılmayı bekleyen işler, alışverişler ve biraz da mevsim değişikliğinden doğan yorgunlukla bloğuma yeni tarifler ekleyememiştim. Bu akşam evde yemek de olmayınca İzmir'den aldığım (nedense bana hep oraların lorları çok daha güzel geliyor, bilmem yanılıyormuyum) enfes, bol yağlı tatlı lorla yapılan kurabiyeleri yapmayı planlamıştım. Yanına da tuzlu birşeyler olursa akşam yemeğini böylece tamamlarım dedim. Daha önceden hazırlayıp buzluğa kaldırdığım bulgurlu böreklerimi de pişirip yanına da domates, salatalıkve bir iki reçel çeşidiyle tamamlanan akşam yemeğinden herkes çok mutlu oldu.


Bu kurabiyeleri daha önce Sibel' in Kahvesi' nde görüp denemiştim ve çok beğenmiştim. Çünkü, öncelikle çok az miktarda zeytinyağıyla yapılıyor olması, sonra da içindeki damla sakızı aroması ve pişerken evi kaplayan o müthiş koku gerçekten cok güzeldi.


Sibelin ellerine sağlık beni bu enfes ve sağlıklı kurabiyeler ile tanıştırdığı için. Tarifi yazmıyorum, zira Sibel çok detaylı bir şekilde anlatmış. Yalnız ben bir değişiklik yapıp tam buğday unu ile hazırladım ve üzerlerine de bir parça ceviz koyup az şeker serptim. Ne zaman böyle güzel tatlı bir lor bulursam bu kurabiyeler mutlaka yapılıyor. Sizlere de denemenizi öneririm.




BULGURLU BÖREK



Börekten çok içli köfteye benzeyen bu lezzet bütün yiyenler tarafından çok beğenildiğinden boş zamanlarımda hazırlayıp pişirmeden derin dondurucuda sakladığım çok sayıdaki yiyeceklerden birisi. Az sayıda gelen misafirler için bir tepside hem tatlı (kurabiye, muffin gibi) hem de böyle porsiyonluk börekleri pişirmek zamandan, enerjiden ve israftan en önemlisi de hemen bittiği için sizi kilo almaktan kurtarır. Ben birkaç çeşit yapıp derin dondurucuda sakladığım yiyecekleri gelen misafir sayısına göre bir tepsiye iki üç çeşidi koyup pişiriyorum. Hepsi bir kerede pişiyorlar ve size sedece çayı demleyip misafirlerinizin yanında oturmak kalıyor.

MALZEMELER

1) 3 adet yufka
2) 300 gr kıyma
3) 1 adet orta boy soğan
4) 1 çay bardağı köftelik ince bulgur
5) 1 çay bardağı dövülmüş ceviz(Çok küçük çekilmiş olmamalı)
6) 125 gram tereyağ veya margarin (ben kesinlikle margarin kullanmıyorum)
7) 3 -4 çorba kaşığı yoğurt
8) Tuz, karabiber
9) 1 çay bardağı su
10) Galeta unu

YAPILIŞI

1) Küçük küçük yemeklik doğranmış soğan ve iki kaşık zeytinyağ bir tavada az sotelenir, içine kıyma ilave edilip kavrulur. Kavrulan kıymanın üzerine bulgur ve onun da üzerine suyu dökülüp ocak ve tavanın üzeri kapatılır. Bu sayede bulgurların şişmesi sağlanır.
2) 15 dakika sonra tavanın üstü açılır ve içine ceviz, tuz, karabiber eklenip iyice karıştırılıp soğumaya bırakılır.
3) Bir başka kapta yoğurt kaşıkla ezilir ve içine eritilmiş tereyağ eklenip karıştırılır.
4) 1 yufka tezgaha yayılır, üzerine yoğurtlu karışımdan fırça yardımıyla sürülür. Yufka dilediğiniz büyüklükte ücgenlere kesilip (ben 12 üçgen olacak şekilde kesiyorum) geniş kısmına kıymalı içten konup sigara böreği gibi sıkıca sarılır.
5) Diğer yufkalarda sarıldıktan sonra içine yayılan yağlı yoğurtlu karışım fırça yardımıyla böreklerin her tarafına bolca sürülüp galeta ununun içine atılıp, unun her tarafına yapışması sağlanır.
6) 180 derece önceden ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişirilir.
Fırından çıkar çıkmaz sıcakken yendiğinde çıtır çıtır oluyor. Ertesi güne kalınca biraz yumuşadığından yiyeceğiniz ölçüde pişirilmesi tavsiye olunur.
Herkese afiyet olsun...

5 yorum:

  1. Işıl Ablacım gelir gelmez boş durmamış birbirinden lezzetli şeyler yapmışsın. Ellerine sağlık Ablacım. Bulgurlu börek gerçekten içli köfteyi anımsatır bana da. Severek tüketilir. Uzun zamandır yapmadık bak aklıma düştü yapsam mı haftasonu. Sevgiyle

    YanıtlaSil
  2. Sevgili ışıl hanım merhaba.Blogunuz çok güzel tebrikler.Ellerinize sağlık.Bende lorlu kjurabiye yaptım hafta sonu daha bloguma koymadım.Ben sakız koymamıştım.Galiba değik bir tat verecek.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ayselcim,
    Ben mutfakta olmaktan birşeyler yapmaktan çok mutluyum. Mutfak adeta benim dinlenme yerim. Çünkü orada kendimi yaptığım işe verip başka da birşey düşünmüyorum. Senin bulgurlu börek tarifin nasıl, buna benziyor mu? merak ettim.
    Yapıp bloğuna koyarsan ben de görürüm.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Nerimancığım, seni ilk günden beri takip ediyordum. Özellikle sağlıklı beslenme konusundaki titizliğini ve vişne likörünü.
    Bloğumu beğenmene sevindim, teşekkür ederim. Kurabiyenin tadını beğendiysen daha sonra bir de sakızlı dene istersen. Biz sakızla yapılabilen her yiyeceği çok sevdiğimiz için mümkün olan herşeyin içine ilava ediyoruz.
    Ziyaretin ve yorumların için teşekkür ederim.
    Benden de sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Blogcular,
    bu bulgurlu börek var ya bulgurlu... enfes bir şey; ünü taaa Fransa'lara kadar yayılmış durumda.
    Sevgili ablam yapıp, pişirmeden dondurup Paristeki arkadaşlara bile yolluyor , haberiniz ola. Yapmaya değmez mi ???

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe