4 Kasım 2007 Pazar

Münevver Hanım'ın Sıcak Çikolatalı Keki



Daha önce yaptığım çikolatalı sufleleri yiyen çocuklarım biz bunun içinden çikolata akmasını da istiyoruz demişlerdi. Sevgili Münevver'in yapmış olduğu sıcak çikolatalı kekleri gören çocuklar ' işte biz bundan istiyoruz' deyince ben de bugün onların isteklerini yerine getirmeye çalıştım. Münevver Hanım'ın tarifine aynen uydum.Kekleri fırına ikişer ikişer koydum. Yalnız ben hamuru altı tane kaba böldüm ve üç tanesinin içine küçük birer parça bitter çikolata koydum.(Her ihtimale karşı çok pişerler de içinden çikolata akmazsa diye) Nitekim öyle de oldu. İlk pişen iki taneden çikolata koymadığım (ki bu kap küçük sufle kabı idi) çikolata
akmadı, cam olan diğerinden ise az miktarda aktı. İkinci pişirdiklerimi fırında 10 dakika yerine 9 dakika tuttum. Daha başarılıydılar. Yukarıda gördüğünüz resim ikinci parti pişenlerden birisi.
Münevver Hanım'ın da uyarılarıyla burdan çıkarttığım sonuç şu oldu. Kapların cinsi(kalınlığı, inceliği) sonucu etkiliyor. Paşabahce'nin cam kaplarında pişirdiklerim daha iyiydiler. Bu enfes sıcak kekleri denemek isteyen arkadaşların ( tarifi ve tüm incelikleri görmek istiyorsanız) sevgili Münevver Hanım'ın (Nane ve Limon) bloğuna bakması rica olunur.
Teşekkür ederim Münevver hanım, ellerinize sağlık.

7 yorum:

  1. Işıl, demek ki senin fırınında 7-8 dk. yeterli olacak. 7 dakika bende az gelmişti. Ama görüntü olmuş işte. Lezzetini biliyoruz. Bir dahaki sefer vanilyalı dondurma ile ikram etmeni öneririm. Çok güzel oluyor.

    Eline sağlık. Hepinize afiyet olsun.

    Sevgiyle, Nane Limon.

    YanıtlaSil
  2. Işılcım ellerine sağlık şekerim.
    Tamda çikolata çılgını olan Burçi'ye layık bir lezzet olmuş amma velakin o kekin içinden akan çiko karışımdaki yumurta biraz çiğ kalmış olmuyormu ?

    YanıtlaSil
  3. Cikolata da ne güzel akmis,tek kelimeyle harika,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Burçincim, zor bir soru bu. Ben bunu bir hocama sorayım, sana sonra döncem canım oldu mu? Şaka şaka, ama 200 derecede 10 dak. pişiyor. Bir bakteri ihtimali var mıdır gerçekten bilmiyorum. Yumurta kokusuna gelince, ben çikolata tadı aldım. Yumurta kokmuyordu. Tekrar yaptığımda sana sonucu bildiririm canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Senemcim, İsviçre'nin o güzel çikolataları ile de ne kadar güzel olurlar kimbilir. Yorumun için teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. ışıl abla ellerıne sağlık.. bende bır heves gıttım kendıme sufle kapları fılan aldım.. amma bır turlu cesaretımı toplayıp yapamadım:(

    sevgıler
    fıdan

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Fidancım,
    Oktay usta'nın da dediği gibi mutfak cesareti sever. Korkma.Üstelik de senin korkmanı hiç anlıyamıyorum. O güzel şeker hamurlu pastaları yapıyorsan bunları çok rahat yaparsın canım.Münevver hanımın dediklerini uyguladım sadece.Çok zor değil, sadece denemek adına birer veya ikişer adet fırına sürersen diğerlerinde daha iyi sonuç alırsın. Hadi sende yap, bloğunda yayınla da üçleyelim. Ne dersin?
    Kolay gelsin canım.
    Seni öpüyorum.

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe