15 Aralık 2007 Cumartesi

BİR AKSAMA VE ZEYTİNYAĞLI YEMEKLER ETKİNLİĞİ


Merhabalar,
Bilgisayarımdaki Internet Explorer programının açılmaması sonucu on günlük bir ayrılık bende çok büyük mutsuzluk yarattı. Halen daha sorun giderilmiş değil. İnternete girebilmek için virüs koruma sistemini devre dışı bırakmak gerekiyor ve ben de bu işlerden tam olarak anlayabilmiş değilim. Hayırlısı... Yine de siz blogcu arkadaşların eksikliğini çok hissettim. Meğer teknoloji ne kadar kıymetliymiş... Ne yorumlarımı okuyabiliyordum, ne onları cevaplayabiliyordum. "Herkese çok ayıp oldu!" diye evin içinde dolaşırken internet arada bir geliyor; ama bu sefer de çocukların bilgisayarda işleri çıkıyordu. Etkinliklere katılmak isteyip bunu gerçekleştirememek
de epey endişelendirdi, moralimi bozdu.

Internet bu gün çalışıyorken, artık bloğumda yenilikler yapayım, sizleri de durumdan haberdar edeyim, hem de Zeytinyağlı Yemekler Etkinliğine katılayım dedim. Bunları yaparken bilgisayarı okşayıp "Maşallah, hadi canım hadi güzelim uslu uslu çalış... Anneyi üzme; bak daha senle yapacağımız çoook işler var!" gibi sözlerle nazlı, kaprisli bilgisayarımızın suyuna gitmeye çalışıyorum. Fakat görüyorum ki yalnız benim uğraşmam durumu daha iyiye götürmeyecek. Umarım evdekilerden biri artık bir girişimde bulunup tamir ettirir bilgisayarı. EVDEKİLEEER DUYUYOR MUSUNUZ? HUUUU!!!!

İsyanımı evdekilere de duyurduktan sonra sizleri, bu gün son günü olduğunu düşündüğüm Sıcak Paylaşımlar' ın sahibi sevgili Aysel'in "Zeytinyağlı Yemekler Etkinliği" ne katılacağım tarif ile başbaşa bırakıyorum. Sevgili Aysel' e de seçtiği konu ve emekleri için çok teşekkür ediyorum. Kolay gelsin Aysel' ciğim.

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

"Bu mevsimde enginar nasıl bulunur?" Ben Karınca ile Ağustos Böceği masalındaki Karınca misali yazın çok çalışmamın acısını kışın istediğim bütün yiyeceklerimin elimin altında hazır olmasının rahatlığını yaşayarak
çıkarıyorum. Dondurucudan çıkarttığım enginarlar piştiğinde tazesinden farksız oluyor.

Malzemeler:

1) 5 adet enginar
2) 2/3 çay bardağı sızma zeytinyağı
3) 2 büyük kuru soğan
4) 1 adet havuç

5) 1 su bardağı iç bakla (bu da derin dondurucudan)
6) Tuz, şeker, yarım limon, dereotu

Yapılışı:

Yazın aldığım enginarları derin dondurucuya koymadan önce, bol limonlu suyla birlikte torbalara koyup suyuyla birlikte dondurmuştum. Torbanın içindeki sular da donduğundan öncelikle işe o
suları eritmek için torbayı dolaptan çıkarır çıkarmaz üzerine kaynar su dökerek başladım. Bir yandan da yayvan bir tencerede yemeklik doğranmış soğan ve tavla zarı büyüklüğünde kesilmiş havuçları kavurdum. Kavrulan malzemenin üzerine enginarları koyup (enginarların çözülmemesi gerekiyor sadece etrafındaki buzların erimesi sağlanmalı) bunun da üzerine yine dondurucudan çıkarttığım baklaları enginarların ortalarına yerleştirip 1 çay kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı şeker, yarım limon suyunu ilave ettim. Üzerlerine cıkacak kadar sıcak suyu da koyduktan sonra tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte pişirmeye bıraktım. Kaynamaya başlayınca ocağı kısıp ağır ağır suyunu çekip pişmesini sağladım. Suyunu çektiği halde enginarlar pişmemişse azar azar sıcak su ilave edebilirsiniz. Dereotunu ister servis sırasında üzerlerine serpebilirsiniz veya benim gibi yapıp pişmesine yakın koyabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Enginar "asla vazgeçilmez"denilenlerden:)
    bana göre enginar hani lokum gibi lezzetler vardır yaa aynen onlardan işte:)
    lokum mübarek lokum:)
    bunlarda nefis duruyor Işıl abla bunlardan 2 tane bile yenebilir:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. renkler cok uyumlu nefis bir görüntü zeytinyagli olmus,tadi zaten cok lezzetli olmustur elinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Işıl Ablacığım eline sağlık. Katıldığınız için teşekkürler. Az kaldı sizinkini yayınlamaya. Sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe