6 Ekim 2007 Cumartesi

KESTANE ŞEKERİ


KESTANE KEBAP, YEMESİ SEVAP!
BÖYLESİNİ YEMEK DAHA DA SEVAP,

Yaklaşan bayram günlerinde çikolataların, şekerlerin yanında farklı bir şey yapmak istedim.
Kestane şekeri bizim evde çok sevilen bir tatlıdır. Yapımı oldukça oyalayıcı ve özen isteyen bu tatlıyı iki yıl önce Oktay Usta programında yapınca çok mutlu olup, kaliteli kestane şekerinin fiyatının bir hayli fazla olmasının nedenini de o zaman anlamıştım. Geçen sene de
Bayramda yaptığım kestane şekeri konuklardan tam not almış hiç kimse çikolataların yüzüne bile bakmamıştı. Mevsiminde 3-4 kez yaptığım kestane şekerlerini siz isterseniz eritilmiş çikolataya da batırıp ikram edebilirsiniz.

MALZEMELER
1) 1 kg. damarsız büyük boy kestane (ayıklanıp soyulunca bütün olarak 450 gr olacak)
2) 1,5 su bardağı şeker
3) 1,5 su bardağı su
4) Temiz, kullanılmamış tülbent


YAPILIŞI
1) 1 Kg kestane yıkandıktan sonra dış kabukları bolca çizilir, ne kadar çok çizerseniz soyulması o kadar kolay oluyor.
2) Bol su konmuş bir tencerede 10 dakika haşlanır ve tencereden ikişer üçer tane alınıp dış ve iç kabukları soyulur. Soğuyan kestanelerin kabukları çok zor soyulduğundan ben tencereden teker teker alıp soydum hatta ocağın altını da kapatmadım. Su sıcak kalsın diye çok kısık ateşte ocakta kaldı.
3) 1–2 metrelik bir tülbenti 20x20 cm olacak boyutlarda kesiyorsunuz.
4) Ayıklanan kestaneler ikişer, üçer tane olarak ancak kestanelerin birbirine değmemesine özen gösterilerek tülbentlerin içine konur ve bebek kundaklar gibi sıkıca
bağlanarak paketlenir
5) Bir tencereye bolca su konur ve paketlenmiş kestaneler içine atılır, ocakta pişirilir.
6) Kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir.
7) Ayrı bir tencerede şeker ve su kaynamaya bırakılır. Hemen kaynar kaynamaz pişmiş olan paketler süzgeçle alınıp suları süzdürülüp şekerli suya atılır.
8) Şekerli su kaynamaya başlayınca en küçük ocağa alınır ve çok kısık ateşte 2 saat pişirilir(Çay demlenir gibi)
9) Paketlerin açılabilmesi için çok iyi soğuması gereklidir, hatta bir gece beklerse daha iyi olur.

Eveeet, bunun da anlatması kısa ancak emeği ve harcanan zamanı çok fazla olmasına karşın lezzeti bütün bu emeklere değecek bir tatlı olması beni çok mutlu ediyor.

Yapacak olanlara kolaylıklar diliyorum.

Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Bu ne güzel sayfa ellerine sağlık ..Kestane şekerinede bayılırım benim içde bir tane yermisin:))sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Ferhan. Biz de bayılıyoruz valla. Oyüzden bayrama misafirlere kalmadı. Gelen misafirler çikolatayla idare edecekler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok severim kestane şekerini ama yapımı biraz zahmetli.biz şimdilik Kafkas ile idare ediyoruz:)

    eline sağlık canım....Kadir gecemiz mubarek olsun,Rabbbim dualarımızı kabul etsin....Selamlar....

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,kestane sekerini cok severim.Insanin kendisi yapmasi da hos olur yani.ellerinize saglik.Hayirli kandiller.

    YanıtlaSil
  5. Kadir geceniz mübarek, dualarınız kabul olsun.

    Ben daha kestane mevsimini açmadım. Özlemişim. Ellerinize sağlık.

    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Işıl'cığım,
    Ayrıntıları vermeseydin hazır aldığını sanacaktım..Hemde taaa yerinden Bursa'dan..)Ellerine sağlık canım,çok yararlı bir tarif oldu bizler için..))

    Kadir gecen mübarek olsun..Tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.Herşey gönlünce olsun..Sevgiler..

    Kocaman öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  7. valal kestaneyi çok ama çok seven biri olarak kestaneli olan herşeye bayılırım tabii kestane şekerininde yeri ayrıdır bende.İnşallah bir gün denerim ve sizin gibi lezzetli yapabilirim.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Hazırlardan bile daha düzgün olmuş. Tadı da ne nefistir kimbilir. Biraz zahmetli ama değmiş bence:) Ellerine sağlık. Sayfan da çok hoş, hayırlı olsun.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Kestane şekerini evde yapabilecek baba yiğit tanımıyorum derken bu baba yiğidi çok uzaklarda aramaya gerek yokmuş..
    Işılım gıymatlım koca tenceresini bir çırpıda yiyip sonrada mide fesatı geçireceğim bu tek lokmacıklara bu kadar emek verdiğine inanamıyor ve önünde saygı ile eğiliyorum..
    Kocaman öpücük ve sevgiler

    YanıtlaSil
  10. KESTANE ŞEKERİNİ ÖYLE SEVERIM KI ANLATAMAM.. AMA GERCEKTENDE COK ZAHMETLI:( ISIL ABLA SEN YAPINCA HABER VER BANA UCARIM YANINA:))
    BIRKAC GUNDUR YOĞUNLUKTAN BISEYE BAKAMAZ OLDUM:( BU ARADA SEN NE COK TARIF EKLEMISSIN BRAVO WALLAHI:)

    SEVGILER
    FIDAN

    YanıtlaSil
  11. Isil Hanim, ellerinize saglik, harika gorunuyorlar. Soguyana kadar surubun icinde mi bekliyorlar acaba? boyle bir denememde hepsi kaskati olmus, sekerlenmisti cunku. Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Gülaycığım,
    Ziyaretin ve güzel dileklerin için teşekküt ederim.
    Evet, soğuyana kadar şurubun içinde bekliyorlar. Aslında pek şurup da kalmıyor, suyunu tamamen çekiyor.Defalarca yaptım ama hiç şekerlenme olmadı. Sen acaba şekerini daha fazla mı koydun. Tam bu ölçülere uyduğunda veya kestane fazla ise şekeri ve suyu ona göre aynı oranda artırırsan böyle bir sorunla karşılaşmayacağını umuyorum.
    Yine de olmazsa mail atarsan tekrar gözden geçiririz.
    Kolay gelsin deyip sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil
  13. merhaba,
    tarifinize göre yapmama rağmen benim kestanelerim kahverengi oldu.nedenini söyleyebilir misiniz. bir de bunun üstüne krema mı kaymak mı konur?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Mehtap,
    Tariflerimden hem de en zahmetlilerinden birini yapmış olman beni mutlu etti.Afiyetler olsun. Umarım tadından memnun kalmışsınızdır.
    Sorunuza gelince; ilk olarak kestanelerin cinsinden kaynaklanmış olabileceği geliyor aklıma. Bir de kestanelerin taze olması (Ekim ayında yayınladığıma göre mevsimin ilk kestaneleri olmalı onlar) renginin böylesine açık olmasını sağlamıştır diye düşünüyorum.
    Sizin yazınız üzerine düşündüm de; piyasada satılan kestane şekerlerinin de çoğunun renginin koyu olduğu gözümün önüne geldi. Renginin lezzete etki edeceğini sanmıyorum ama bu konuyu araştırıp sizi bilgilendirmeye çalışacağım.
    Fazla kalori almayalım diye biz hiç bir ilave yapmadan sade olarak tüketsek eğer isterseniz bitter veya fildişi çikolatayı benmaride eritip üzerine gezdirebilirsiniz. Ama zevk bu, isterseniz kaymakla da servis yapılabilir.
    Afiyet dileklerimle birlikte sevgilerimi gönderirim.

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe