30 Kasım 2007 Cuma

ANASONLU GEVREK

Bu anasonlu gevrekleri çalıştığım yıllarda mesai aralarında çok acıktığımız zaman açlığımızı yatıştırsın diyerek çayın yanında ufak atıştırmalıklar olarak pastanelerden alırdım. Emekli olup da evde vakit geçirmeye başladığımda bu lezzeti de unutmuşum. Taa ki bir gün komşumu ziyarete gittiğimde onun bu gevrekleri yaptığını görünce hem de pastanelerden aldıklarıma nazaran çok daha lezzetli olduklarına tanık olunca hemen tarifini aldım. Yapımı hem çok kolay ve hazırlanma süresi çok kısa olan bu gevrekler canınız hafif birşeyler yemek istediğinde veya bir çeşit olarak misafirlere ikram etmek için de idealler. Ben ve ev halkı anasonlu gevreği seviyoruz.Ancak sizler sevmiyorsanız bunun yerine değişik (çörekotu, susam) bitki tohumları veya üzerine rendelenmiş eski kaşar, kırmızı biber, karabiber serperek de alteratifler yaratabilirsiniz.

Daha önceleri sadece pastane raflarında görmeye alışık olduğum selanik gevreği, anasonlu gevrek, acıbadem kurabiyeleri gibi mamulleri artık evde yapmak ve içinde ne olduğunu bilerek tüketmek benim içimi rahatlatıyor. Her ne kadar hijyen kurallarına uyularak yapılıyor da olsalar içine konan maddelerin sağlığımıza uygun olup olmadığı (örneğin margarin kullanmaları) konusundaki endişelerim hep sürüyordu. Evde yaptığım şeyleri yerken ve yedirirken içim çok rahat ediyor.

MALZEMELER:

1) 250 gram un
2) 1 tatlı kaşığı tuz
3) 1 çorba kaşığı anason (ben 1,5 kaşık koyuyorum.)
4) 1 çay bardağı su (normal çay bardağıyla)
5) 1 çay bardağı halis sızma zeytin yağı

YAPILIŞI:

Tüm malzeme çukur bir kaba konup yoğrulacak ve yağlanmış normal fırın tepsisine dökülüp elle bastıra bastıra yayılacak, Hamurun çok az olması sizi endişelendirmesin. Çünkü piştiğinde de çok ince bir şekilde olması gerekiyor. Üzerine hafif çırpılmış bir yumurta sürülüp rulet veya bıçak ile kesilip 175 derecede ısıtılmış fırına verilecek ve üzeri kızarana dek pişirilecek. Kaşar peyniri ile yapmak isterseniz fırına vermeden önce üzerine kaşar peyniri rendesini veya baharatlarınızı serpebilirsiniz. Yapmak isteyen herkese afiyet olsun.

23 yorum:

  1. Isilcim,
    ben de cok severim bu gevrekleri. Harika görünüyorlar ellerine saglik. Bu arada seni linklerime ekledim, haber vereyim dedim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ben de öyle Işıl, dışarıda yapılanların yağlarına güvenemiyorum bir türlü. Pastacı yağı denilen bir yağ kullanıyorlar. Nasıl bir yağ bilmiyorum. Bir çeşit margarin de....

    Doğal olan zeytinyağ ve tereyağ dururken, başka yağa ne gerek var?

    Nefis olmuş. Keten tohumlu yapmak geldi birden aklıma. Ne dersin?

    Sevgiyle,
    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  3. Beyzacığım,
    teşekkür ederim.Beni linklerinin arasına aldığın için çok memnun oldum. Ben de seni linklerime ekleyeceğim ancak kızımın yardımı olmadan yapamıyorum. Onun uygun bir zamanında gerçekleştireceğim.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Münevver'ciğim,
    Beğenmene çok sevindim. Ne zaman sevdiğim bir pastane mamulünün yapımını öğrenirsem çok mutlu oluyorum. Artık bunu da almayacağım, evde yapacağım diyorum. Çünkü hazır aldıklarımın içeriklerini veya hangi koşullarda yapıldıklarını bilmemek beni o lezzetlerden uzak kalmaya itiyor.
    Tabii, keten tohumu ile de olur. Benim aklıma gelmemişti, hem de çok faydalı bir tohum. Ancak koymadan önce biraz tavada kavurmak sanırım daha da lezzetli yapacaktır diye düşünüyorum. Sen ne dersin?
    Ben sürekli bloğunu takip ediyorum ancak denediğinde haber verirsen sevinirim.
    Benden de sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Anasonlu gevreklerin tadına bir kez bakmıştım alışkın olmadığım bir tad gibi geldi bana. Ama görüntüsü çok güzel belki bende anasonsuz diğer çeşitleri deneyebilirim. Eline sağlık Işıl ablacığım sevgiyle...

    YanıtlaSil
  6. Aysel'ciğim,
    Tabii ki başka tonumlar kullanarak veya hiçbir şey kullanmadan üzerlerine biraz kırmızı pul biber (acı seviyorsan), parmesan veya eski kaşar rendesi de serpebilirsin. Sanırım öyle de çok güzel olur.
    Güzel bir hafta diliyorum.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Isil'cigim,
    Biz bunu esimle cok severdik Istanbul'dayken, sagol tarif icin, ellerine saglik, guzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. çok hoş bişeye benziyor...

    ellerine sağlık...denemek lazım...

    YanıtlaSil
  9. Eski bir tadı hatırlattın Işılcım banada..Eskiden bende mesai saatlerinde acıktıkça çok sık tüketirdim..Evde denemek isterim ama ev halkının damak tadına uyacakmı şüpheliyim :(

    Dene ve gör !!

    Öpüyorum sizleri kocaman

    YanıtlaSil
  10. Ay ben bayılırım bunlara... Hemen deniyorummmmm... Ama anason yerine kaşar rendesi koyacağımmmmm!!! Teşekkür ederim tarif için....

    YanıtlaSil
  11. merhaba Işıl ablacığım (umarım abla dememin sakıncası yoktur)

    nefis olmuş anasonlu kıtırlar.

    hemen denemek istedim ama anason nerede bulurum acaba...

    Bi bakınmak lazım.. :((

    ellerinize sağlık.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  12. Aybike'ciğim,
    Oralarda anason bulabilirsen bir dene istersen. Zaten çok az bir hamurla yapılıyor, anason yerine başka tohumlarla da güzel olacagını düşünüyorum. İçindeki sızma yağı ayrı bir lezzet veriyor.
    Ben de sana iyi günler dilerim canım,
    Sevgilerimle,


    Disalciğim,
    Çok teşekkür ederim. Denersen beğenip beğenmediğini haber verirsen sevinirim.
    Sevgilerimle,


    Burçinciğim,
    Ev halkının olmasa bile senin sevdiğin bir kurabiyeyi hatırlattığım için sevindim. Denersen haber ver olur mu?
    Seni çooook öptüm.


    Aylin'ciğim,
    Kaşar peynirleri içinde erirse nasıl olur bilemiyorum. Çünkü tepsiye çok ince bir şekilde yayılıyor hamur. Anason sevmiyorsan başka bir tohumu içine koyup ancak üzerine kaşar (eski kaşar) serperek güzel olacağını düşünüyorum.Şimdiden afiyet olsun.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Zerrin'ciğim,
    Tabii ki abla demenin bir sakıncası yok, hatta çok da memnun oluyorum.
    Gevrekleri beğenmene sevindim.
    Ben de sana teşekkür etmek istiyorum 'Blogmanşet'le bizleri tanıştırdığın için. Artık blogları daha çabuk bir gezebiliyorum. Sağol canım.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  14. Bunu mutlaka deneyeceğim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Tarifleriniz harika görünüyor.Ben bu tarifinizi annem için denemek istiyorum ama daha önce hiç yemek yapma girişiminde bulunmadım.Bu gevreği çok sevdiği için denemek istedim.Biraz ayıp olacak ama sormam belki tam olarak kaç bardak un koymalıyım?
    Blogunuzu zevkle takip edeceğim.Sevgiler,

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Feyhan'cığım,
    Çayın yanında çok güzel oluyorlar. Denediğinde fikrini söylersen mutlu olurum.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  17. Nehirciğim,
    Benim tariflerimden birini anneciğine yapmak istemen beni çok mutlu etti. Anladığım kadarıyla bir hayli küçüksün ve mutfağa çok ilgi duyuyorsun. Bu gevrekler de tam yeni başlayanlar için zor olmayan ve hemencecik yapılıverecek bir tuzlu çeşidi.
    Sana cevap yazmakta geciktiğim için kusura bakma canım. Bilg. ptoblemlerden dolayı çok sık giremiyorum, yazını ancak gördüm.
    Senin için un miktarını bardak ölçüsü ile vereyim. Şu bildiğimiz
    aida (halk arasında ajda) çay bardakları tam tepesine kadar doldurulduğumda 80 gr. un aldı. O bardaklarla 3 bardak silme (yani bardağın içinde hava kalmayacak şekilde doldurtuktan sonra bir bıçak yardımıyla üstündeki fazlalıkları atarak)un koyman gerekiyor.
    Denediğinde, senin ve annenin beğenip beğenmeme konusundaki fikrini söylersen çok sevinirim.
    Sana kolaylıklar diliyorum.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  18. Işıl bu gevrekler ile iyiki karşılaşmışım.Sabah işe giderken bende hep çantama alıp koyardım. Ben çok beğendim. Blog'uma tarifini ekledim iznin olursa.Ellerine sağlık...

    Tekrar teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. isil hanim merhaba, bugun anasonlu gevrekleri denedim fakat el ile bastirmakta biraz gucluk cektim. kalinca oldular.. acaba merdane ile acmak nasil sonuc verir?? tesekkurler

    YanıtlaSil
  20. bu arada zeytinli rulo cok guzel oldu..ustdeki yorum adsiz cikmis..

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar.... Anasonu nerden bulabirim?

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar...denedim çok güzel oldu.Elinize emeğinize sağlık.Teşekkürler...:)

    YanıtlaSil
  23. Begendiğinize cok memnun oldum Fulya hanım, afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe