28 Kasım 2007 Çarşamba

ESRA'NIN ANISINA... KUZU HAŞLAMA



Hepinizin de bildiği gibi, Kevgir Dergisi'nin Aralık ayı sayısı sevgili Esra'nın anısına ve onun yaptığı yemeklerle çıktı. Paylaşımda bana yapacak yemek kalmamıştı; ancak, ben de Esra'nın yaptığı yemeklerden birisini yapıp bloğuma koyarak onun anısını yaşatmak istedim. Blog dünyasında çok yeni olmama rağmen sevgili Esra yapmış olduğum selanik gevreğini görünce vefatından önceki salı günü hem de hasta yatağından 'tamam yapacağım ben de fındıklı biskotti, insan bu kadar da özendirilmez ki' diye yorum bırakmış ve beni çok mutlu etmişti.Sevgili Esra gidişinle bütün yakınların, öğrencilerin ve blogcu arkadaşların olarak çok çok üzüldük. Bizler Büyüleyen Mutfak Kokusu'yla seni özleyeceğiz ve unutmayacağız.


Malzemeler:


1) 1 kilo haşlamalık koyun eti
2) 2 adet havuç
3) 4 ya da 5 adet patates
4) 15 ya da 20 adet arpacık soğan
5) 1 tatlı kaşığı tane karabiber
6) 1 adet defne yaprağı


Yapılışı:


Etler önce soğuk suyla yıkanarak kanlarının akması sağlanır. Düdüklü tencereye konur, üzerine çıkacak kadar su ilavesiyle harlı ateşte ağzı açık olarak 15 dakika haşlanır. Bu arada oluşan köpükler kevgirle toplanıp atılır. Daha sonra, temizlenmiş, dörde bölünmüş havuçlar, soyulmuş küçük patatesler ve arpacık soğanları, karabiber ve defne yaprağı tencerenin içine konur. Tencerenin kapağı kapatılır ve buharı çıkmaya başladıktan sonra 30 dakika haşlanır. Tencere biraz soğuduktan sonra açılır ve servis yapılır.
NOT: Havuç ve defne yaprağı Esra'nın tarifinde yoktu. Bunlar benim ilavelerim.

1 yorum:

  1. içine kereviz katarak pişiriyorum bu yemeği,et olarak da kuzu kapamalık et kullanıyorum.kerevizi mutlaka tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe