18 Kasım 2007 Pazar

CAFE FERNANDO'DAN FINDIKLI BİSKÜVİ BİZİM EVDE OLUYOR SELANİK GEVREĞİ


Cafe Fernando (Cenk) 'in geçen yıl yapıp bloğunda yayınladığı fındıklı bisküvilerin pişirme tekniğinin aynen selanik gevreği gibi olduğunu görüp çok sevinmiştim. Çünkü hepimiz selanik gevreğini çok seviyor ve bunu en güzel yapan pastanelerden alıp tüketiyorduk. Üstelik bir de içindeki yağ miktarının da oldukça az olduğunu görünce çok sık yaptığım kurabiyelerden oldu.

Cenk'in tarifinin içinde sadece fındık vardı. Ancak ben selanik gevreğinde de olduğu gibi içine bolca fındık, şam fıstığı, kuru üzüm, suları süzülmüş doğranmış portakal, turunç kabuğu reçeli, incir reçeli taneleri ve evdeki diğer kurutulmuş meyvelerden ne varsa hepsini hamura katıyorum. Anlayacağınız fındıklı bisküviler bizim evde selanik gevreği adı altında üretilip, süper bir hızla tüketiliyor. Artık pastane pastane taze selanik gevreği aramıyoruz, canımız istediğinde hemen evde yapıp yiyiyoruz.Bu gevrekleri de hafta içinde yapıp yemiştik. Araya etkinlik tarifleri girdiği için hemen yayınlayamamıştım.Cenk, çok teşekkür ederiz sana.Çok sevdiğimiz bir lezzetin tarifini bizimle paylaştığın için.

Arkadaşlar! tarifi görmek istiyorsanız Cafe Fernando'yu ziyaret edip kurabiyeler etiketi altında Fındıklı Biscuitti'ye tıklamanız yeterli.
Size fikir vermesi açısından yapım aşamalarının fotoğraflarını da yayınlıyorum.

11 yorum:

  1. SLM
    ELLERINE SAGLIK CANIM
    BISKUVULER HARIKA GORUNUYOR
    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. Işıl ablacığım tam bir vitamin deposu olmuş bu gevrekler. Ellerine sağlık. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık bisküvilerin pekde güzel olmuş..sevgilerimle iyi haftalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir kurabiye olmus,ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Işıl, Cenk'in tariflerine bende bayılıyorum. Seninde ellerine sağlık, gevrekler çok başarılı görünüyor, sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  6. merhaba,,,

    tama karar verdim kesin yapıcam bende biskotti...
    insan bu kadar özendirilmezki :):):)
    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Oh gevreklerin de reçellerin de harika olmuş Işıl'cığım. Biliyor musun sen söyleyince hatırladım, Bodrum Pazarı'nda pırasa demetlerine bir tane de körpecik kereviz eklerlerdi, saplarıyla. Nohutlu yaparlardı yemeğini değil mi? Özlemişim o günleri...

    YanıtlaSil
  8. Işılım , yine süper bir tarif...Ellerine kollarına sağlık .. Bide kocaman öpücüklerrrr

    YanıtlaSil
  9. Nurcan, merhaba,
    Yazılar ve isminiz üst üste çıkmış. İsminizi okumakta çok zorlandım. Sanırım doğru okumuşumdur. Ancak verdiğiniz adreste bir eksiklik mi var,
    sizin bloğunuza ordan da ulaşamıyorum.
    Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.
    Adresini bir kez daha yazarsan sevinirim.
    Sevgilerimle,

    Ayselciğim, evet içindeki kuruyemiş ve meyvelerle vitamin deposu olduğu bir gerçek. Teşekkür ederim.
    Ben de senin bloğunu sık sık ziyarete geliyorum. Ancak tüm uğraşlarıma rağmen senin yorum sayfanı açamıyorum ve sana yorum bırakamıyorum. Bu terslik bir tek bende mi oluyor, yani özetle ben mi beceremiyorum, yoksa başka arkadaşlardan da benzer yakınmalar geliyor mu? Bilgi verirsen çözmeye çalışacağım.
    Bu arada kaynana çatlatan tarifin müthiş güzel olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Işıl Hanım merhaba - Yazınızı şimdi görebildim. Tarifi beğenmenize sevindim. Sizin versiyonunuz çok daha zengin olmuş. Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  11. bende aynı tarifi denemiştim. gerçektende çok lezzetli. sizinki daha bol yemişli olmuş, çok leziz gözüküyor. elinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yönetici Giriş Paneli


Special design for Işıl'ca Tatlar by GeCe